توسعه روستا‌ها گام اول ماندگاری روستاییان است

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توسعه روستا‌ها گام اول ماندگاری روستاییان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز درجلسه راه اندازی شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی گفت باید با انجام اقدامات عمرانی، اقتصادی و فرهنگی ماندگاری روستاییان دارای توجیه باشد.

او افزود: با توجه به اینکه سالانه اعتبارات زیادی برای عمران روستا‌ها اختصاص می‌یابد، باید بتوانیم با فعالیت هم راستا و مکمل توسعه روستایی را در استان شتاب بخشیم.

قلندری بیان کرد: تدوین شناسنامه برای پروژه‌های روستایی و هماهنگی و عمل بر اساس اولویت‌ها می‌تواند در تسریع در توسعه روستایی موثر باشد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: باید بتوانیم بر نیازسنجی و اولویت بندی اعتبارات مورد نیاز برای طرح ها‌ی توسعه‌ای روستا‌ها را توزیع کنیم.

او گفت: راه اندازی شبکه نظارتی پروژه‌های روستایی از جمله موثرترین روش برای مدیریت روند اجرای پروژه‌ها می‌باشد و باید به صورت مستمر بازخورد اقدامات در روستا‌ها دریافت شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور نیز در این جلسه از سماندهی یک هزار و ۵۰۰ نیری فنی در کشور برای ایجاد شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی خبر داد.

علیرضا نخعی افزود: این نیرو‌ها از داخل نیرو‌های دولتی انتخاب شده اند و پیش بینی می‌شود سالانه ۲۰ هزار پروژه روستایی را نظارت و روند پیشرفت آن‌ها را احصا کنند.

او بیان کرد: با راه اندازی شبکه نظارت روستایی نیمی از پروژه‌های اجرایی روستایی در کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نخعی هدف از راه اندازی شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی را انسجام بخشی به فعالیت‌ها و اقدامات در روستا‌ها دانست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور افزود: تلاش می‌شود با نظارت بر پروژه‌ها و استخراج نیازمندی‌های روستا‌ها شاخص‌های عمرانی و زیربنایی توسعه یابد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری از جمعیت روستایی بالایی برخوردار است.

میرعلی رحیمی زاد افزود: ۴۰۴ هزار جمعیت روستایی در استان اردبیل وجود دارد که ۳۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی در استان، باید تلاش برای توسعه روستا‌ها بیش از پیش شتاب گیرد و بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی، طرح‌های هادی و فضا‌های ورزشی را در استان افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع

جمعیت روستایی استان اردبیل از میانگین کشوری بالا است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.