بسته اخبار حوادث استان مرکزی؛

از مبارزه با قاچاق تا رد رشوه و کمک پلیس به مردم

مهم‌ترین اخبار حوادث دوم دیماه استان مرکزی را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهم‌ترین حوادث استان مرکزی در دوم دیماه را در این بسته خبری بخوانید:

پوشاک و پارچه قاچاق

در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی معصومیه شهرستان اراک، ۲ دستگاه خودرو حامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پارچه توقیف شدند.

سرهنگ امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: با ادامه یافتن طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه معصومیه شهرستان، در عملیاتی ۲ دستگاه خودروی حامل بار قاچاق را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۲۹۰ طاقه پارچه و ۲۵۶ ثوب کاپشن قاچاق کشف و راننده هر ۲ خودرو دستگیر شدند.

سرهنگ مختاری افزود: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده در ارزیابی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شد.

معتادان متجاهر

سرهنگ حسین برزگر سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه ازجمع آوری و معرفی ۲۴ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در طرح عملیات پلیس در پاک سازی مناطق آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ برزگر گفت: در اجرای در خواست شهروندان ساوجی مبنی بر برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاک سازی محلات از حضور و تجمع معتادان متجاهر، مأموران شهرستان با هماهنگی دستگاه قضائی، با اجرای طرحی، اقدام به پاک سازی نقاط آلوده از لوث وجود معتادان متجاهر کردند.

او با اشاره به استمرار طرح جمع آوری معتادان متجاهر در پی اعلام رضایت شهروندان، از آنان خواست تا طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش‌های خود را در زمینه محل تجمع معتادان متجاهر به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به درخواست‌های آنان رسیدگی شود.

قدرانی شهروندان از کمک مردمی پلیس

دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد: گزیده‌ای از پیام‌های قدردانی مردم از کارکنان جان برکف و تلاشگر ناجا در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۷ به این شرح است:‌
" برادرم دیابت دارد و هر چقدر هم با برادرم تماس می‌گرفتیم به علت اینکه حالش بد شده بود نمی‌توانست جواب دهد و به کلانتری ۱۱ مامونیه در مرکزی تماس گرفتیم و گشت کلانتری برادرم را پیدا کردند و کمکش کردند. از ماموران انتظامی نهایت تقدیر و تشکر را دارم. "
"خودروی بنده در جاده فرمهین پنچر شد و من در تعویض لاستیک زاپاس ناتوان بودم که تیم گشت انتظامی شهرستان فراهان به من کمک کردند تا مشکلم حل شد. خواستم به نحوی از آن‌ها تقدیر و تشکر کنم. "
"خودرو‌ی همسرم از جاده منحرف شده بود و داخل گل گیرکرده بود که مامورین پاسگاه فشک شهرستان فراهان خیلی زحمت کشیدن و خودرو را بیرون آوردند. خواستم به نحوی از آن‌ها تقدیر و تشکر کنم. "
"خودروی بنده در جاده محور اراک - توره خراب شده بود که مامور پلیس راه توره به بنده کمک کرد. بنده از این مامور تقدیر و تشکر می‌کنم. "

پارچه‌های قاچاق در آشتیان

در عملیات توقیف یک دستگاه خودروی سواری در آشتیان، تعداد ۴۴ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ محمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان د گفت: با تداوم طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی مزرعه نو در یکی از محور‌های مواصلاتی یک دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۴ طاقه پارچه قاچاق به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد و راننده خودرو در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

عطاری‌ها زیر ذره بین پلیس

در ادامه طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی عطاری در شهر اراک برای یک واحد متخلف اخطار پلمب و از ۳ واحد تعهد اخذ و به ۵ واحد تذکر داده شد.
سرهنگ جعفر پرویزی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: با مشارکت خوب کارشناسان مرکز بهداشت از تعدادی از واحد‌های عطاری فعال در شهر اراک بازدید و از عطاری‌های متخلف ۱۵۰۰ عدد قرص و کپسول‌های غیر مجاز از انواع مختلف و تعداد ۱۰ قوطی پودر غیر بهداشتی و ۲ شیشه شربت غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ پرویزی افزود: شهروندان در صورت هر گونه مشاهده تخلفات صنفی موضوع را برای بررسی از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

رد رشوه پلیس ساوه

مامور وظیفه شناس پلیس راه ساوه - تهران دست رد بر رشوه یک میلیون ریالی راننده متخلف زد.

سرهنگ مجید مهرانفر رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: چندی پیش تیم گشت پلیس راه ساوه - تهران در هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی یک دستگاه خودروی سواری مزدا را به علت سرعت غیر مجاز متوقف می‌کنند.

سرهنگ مهرانفر افزود: راننده متخلف پس از متوقف شدن خودرویش به سرپرست تیم گشتی پلیس راه برای چشم پوشی از تخلف انجام شده و رهایی از قانون مبلغ یک میلیون ریال را به عنوان رشوه، پیشنهاد می‌کند و مأمور وظیفه شناس، ضمن رد رشوه با هماهنگی بازرسی شهرستان، بلافاصله وجه موصوف را صورتجلسه و ضمیمه پرونده می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.