پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی باید از زیرساخت‌های موجود در روابط بین‌الملل برخوردار باشد.

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت جهانی قواعد و اصولی برای اعضای خود دارد، گفت: ابتدا کشور‌ها باید چارچوب و ضوابطی را رعایت کنند تا مبنایی برای عضویت باشد. جمهوری اسلامی به دلیل شرایط تحریمی حتی اگر قصد ورود به این حوزه را داشته باشد، با مشکل جدی روبه‌رو است.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی کشور، عضویت ما امکان پذیر به نظر نمی‌رسد، یادآور شد:  وقتی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌‍‌ها از ساده‌ترین روابط بانکی، تجارت آزاد و روابط پولی محروم است، عضویت در سازمان تجارت جهانی هم بی فایده خواهد بود.


بیشتر بخوانید:  گزارش کمیسیون حمایت از تولید درباره قانون رفع موانع تولید در مجلس قرائت شد


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان به عنوان ناظر دردی را دوا نمی‌کند؛ همچنین صحبت از مسئله مذکور تا زمانی که تحریم‌ها اصلاح نشود و آمریکایی‌ها دست از رفتار‌های ظالمانه خود برندارند، موضوعیت ندارد.

پورابراهیمی افزود: هر زمان که ایران مانند بقیه کشور‌ها بر اساس قانون و حقوق خود بتواند مبادلات بانکی و پولی داشته باشد، آنگاه می‌توان از عضویت در این سازمان صحبت کرد، به علاوه برای ورود به این حوزه باید بررسی کرد که آیا مقررات مربوط به تعرفه جهانی را می‌پذیریم یا خیر.

او در پایان تأکید کرد: کشوری که می‌خواهد در حوزه تجارت جهانی ورود پیدا کند، باید از زیرساخت‌های موجود در روابط بین‌الملل برخوردار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار