زرآباد و چابهار گرمترین شهر‌های کشور در شبانه روز گذشته

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شهر‌های زرآباد و کنارک در سواحل دریای عمان به ترتیب با دما‌های ۲۶.۵ و ۲۶ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های کشور شدند.

زرآباد و چابهار گرمترین شهر‌های کشور در شبانه روز گذشتهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود دیانتی  رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستاناظهار داشت:در شبانه روز گذشته شهر‌های زرآباد و کنارک در سواحل دریای عمان به ترتیب با دما‌های ۲۶.۵ و ۲۶ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های کشور شدند.

او افزود: دو روز پیش نیز زرآباد با دمای ۲۶.۲ درجه سلسیوس سومین شهر گرم کشور شده بود.

او در ادامه به نوسانات دمایی سایر مناطق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بامداد امروز مرکز شهرستان هامون با دمای منفی ۰.۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد. این موضوع در حالی رخ داد که ظهر دیروز دمای این منطقه به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر رسیده بود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: صبح امروز دمای زاهدان در سردترین لحظات به حدود صفر درجه سلسیوس رسید که نسبت به روز گذشته در همین موقع یک درجه افزایش یافته است.

دیانتی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا روز سه شنبه جوی آرام و به نسبت پایدار در استان حاکم است و سرمای شبانه در نقاط سردسیر استان ادامه دارد.

او در ادامه از ورود سامانه ضعیف بارشی به استان خبر داد و افزود: از روز چهارشنبه تا آخر هفته شرایط برای رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در نیمه جنوب و برخی ارتفاعات نواحی مرکزی فراهم است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری شرایط جوی نواحی مرکزی استان را برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه همراه با وزش باد متوسط پیش بینی کرد و گفت: دریای عمان تا دو روز آینده به نسبت آرم است.


انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار