معاون صداوسیما:

کیفیت پخش تلویزیون بهبود می‌یابد

معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما گفت: برنامه داریم در برنامه‌ای پنج ساله، تولید‌های HD را با همان کیفیت هم پخش کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست شورای مدیران صداوسیمای مرکز بوشهر بیان کرد: آن‌چه مهم است رساندن تصویر به مخاطب با همان کیفیتی است که تولید شده، که برنامه داریم با پیشگیری از افت کیفیت تصاویر، در یک برنامه پنج ساله، تولید‌های HD (وضوح بالا) را با همان کیفیت هم پخش کنیم.

رضا علیدادی با اشاره به این که سازمان، برنامه‌ای برای HD سازی شبکه‌های استانی ندارد، افزود: برنامه این سازمان برای HD سازی شبکه‌‌های یک، سه و خبر است تا بتوانیم برنامه‌ها را با کیفیت تصویری بالایی به دست بینندگان برسانیم.

او با اشاره به اینکه روند توسعه زیرساخت‌های فنی سازمان صداوسیما و مراکز استان‌ها در حال اجراست، ادامه داد: رسانه در مسیر پیشرفت و توسعه کشور بسیار مهم است و باید زیرساخت‌های فنی صداوسیما به‌روز و متناسب با سیاست‌های نظام باشد.

 معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما افزود: برقراری ارتباط دائمی و پایدار رسانه با تجهیزات فنی صورت می‌گیرد و باید بتوانیم از ظرفیت‌های پراکنده در بخش فنی بهره ببریم.

علیدادی با اشاره به این‌که حیات و دوام رسانه بر مبنای تحولات است و رسانه باید از فرصت‌ها استفاده کند، بیان کرد: در مسیر تحولات نرم‌افزاری و مغزافزاری هستیم و باید با توجه به فرصت‌های این موضوع مهم، پایه‌گذار نرم‌افزار فنی و به‌روزشدن باشیم.

او تاکید کرد: اساس نظام ما مردمی است و باید به‌درستی حرف مردم را بازتاب دهیم. یک نمونه آن نمایش حضور انبوه مردم در یوم‌الله تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما با بیان اینکه باید  برای پایداری پخش برنامه‌ها در زمان‌ بحران چاره‌اندیشی‌ اساسی صورت گیرد، افزود: معاونت توسعه و فناوری سازمان، برای افزایش توان فنی صداوسیمای مرکز بوشهر تلاش خواهد کرد.

علیدادی عنوان کرد: پوشش زمینی ۸۰ درصدی سیگنال در استان بسیار خوب است که باید به ۱۰۰ درصد برسد، زیرا در پوشش ماهواره‌ای امکان اختلال وجود دارد.

او گفت: هم اکنون ۱۰ شبکه سراسری رادیویی در استان بوشهر پخش می‌شودکه باید به ۱۶ شبکه برسد و زیرساخت‌های آن فراهم خواهد شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما همچنین از استخدام ۱۷ نیروی فنی با اولویت نخبگان علمی و بومی خبر داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر از جمله جزیره خارگ بیان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و سیگنالی این جزیره از اولویت‌های ما بوده است.

سیدحسین ناظر همچنین با اشاره به اهمیت پارس جنوبی که قطب انرژی کشور است، افزود: استقرار سامانه‌های ارسال صدا و تصویر در این منطقه بسیار مهم است و امیدواریم معاونت توسعه و فناوری سازمان هم در این زمینه یاری کند.

او گفت: تلاش کرده‌ایم شبکه استانی بوشهر، صدا و خواست مردم تمام استان باشد و در همین زمینه برنامه‌های نقاط مختلف استان را پوشش داده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.