افزایش ۵۰ درصدی تولیدات ماشین‌سازی تبریز

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز گفت: تولیدات این شرکت در مدت سپری شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرج زاده مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز گفت: تولیدات این شرکت در مدت سپری شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

 فرج زاده گفت: در همین مدت، فروش محصولات تولیدی ماشین سازی تبریز در بازار‌های داخلی و خارجی ۲.۴ برابر افزایش یافته است.

او با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان و مشکلات مبتلابه واحد‌های صنعتی کشور، گفت: برای رفع بعضی از مشکلات، راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج شده و مهم و گلوگاهی در اولویت قرار گرفت و بعد از سال‌ها، دستگاه‌های CMM اندازه‌گیری سه بعدی دقیق، اشتودر ۱۴۵، و سایر دستگاه‌های فنی، بومی‌سازی و به چرخه تولید بازگشت.

فرج زاده  گفت: تعمیر و راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های از رده خارج شده، حداقل سه میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشت.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز، مطالعه و مهندسی بازار با هدف تولید و فروش نیاز‌های مشتریان داخلی و خارجی از راه برگزاری همایش شبکه فروش پس از هشت سال را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در ماه‌های اخیر اعلام کرد وافزود انعقاد قرارداد صادراتی به کشور سوریه به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار، صادرات محصولات شرکت به کشور‌های اروپایی و آسیایی پس از توقف چندین ساله و ورود به حوزه‌های نفت و پتروشیمی با انعقاد قرارداد‌های تجهیز، نصب و راه‌اندازی و ارائه خدمات مشاوره‌ای پس از وقفه چندساله از موفقیت‌های شرکت ماشین‌سازی تبریز در حوزه بازار‌های داخلی و خارجی در مدت ۷ ماهه است.

او افزود: همچنین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تامین مواد اولیه موردنیاز کارخانه در ماه‌های آینده، مواد اولیه مصرفی تولید که پیش از این بصورت هفتگی و یا نهایتاً ماهانه انجام می‌شد با پیش‌بینی حداقل ۳ ماهه خرید و انبار شده است.

فرج‌زاده با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی تبریز در ماه‌های گذشته به همه تعهدات مالی خود اعم از پرداخت به روز حقوق و مزایای کارکنان عمل کرده، افزود: پرداخت علی‌الحساب حقوق تعطیلات تابستانی، بدهی‌های سنواتی بازنشستگی تعدادی از پرسنل، پرداخت به روز هزینه‌های مصرفی انرژی (آب، برق، گاز)، تقسیط و پرداخت بدهی‌های قبلی و نیز پرداخت بخشی از عیدی ۹۸ در بهمن ماه سالجاری به صورت علی‌الحساب از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

او به استخدام نیرو‌های ماهر از طریق برگزاری آزمون‌های علمی و تخصصی برای دستگاه‌های گلوگاهی شرکت در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش ارایه خدمات رفاهی و تفریحی نیز گام‌های مهمی، چون ارتقای خدمات بیمه تکمیلی، افزایش هزینه تحصیلی فرزندان پرسنل، ارائه سبد خواربار و کمک معیشتی به کلیه کارکنان، ایجاد امکانات ویژه ورزشی در داخل مجموعه و استخر رایگان برای کارکنان در سطح شهر، برگزاری مسابقات ورزشی و فراهم‌سازی شرایط خرید اقساطی کارکنان از فروشگاه‌های معتبر و لوازم‌التحریر و وسایل ورزشی برداشته شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار