ویروس کرونا؛ چرا نباید از خانه خارج شویم؟

در روز‌های شیوع ویروس کرونا خانه امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور یک سوال مهم برای افراد ایجاد می‌شود که چرا نباید تا پیش از اعلام رسمی از خانه خارج شویم؟ برای پاسخ به این سوال افراد را به چهار گروه A، B، C و D تقسیم می‌کنیم. گروه A افرادی هستند که با مناطق آلوده در تماس بوده اند و هم اکنون شناسایی و قرنطینه شده اند. گروه B افرادی هستند که با گروه A تماس داشته اند و این دو گروه هیچ کدام هم دیگر را نمی‌شناسند.

گروه C از آشنایان گروه A هستند که با آن‌ها تماس داشته اند که گروه C نیز قرنطینه شده است. گروه D افرادی هستند که از خانه بیرون نرفته‌اند و در محیط امن با خیال آسوده و راحت زندگی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم به کارمندان برای پیشگیری از کرونا


در حال حاضر بزرگترین خطر ابتلا به ویروس کرونا را گروه B دارند که هیچ کس نمی‌داند آیا در این گروه قرار دارد یا خیر. افراد گروه D به محض خروج از خانه ممکن است با افراد گروه B برخورد داشته باشند که به این صورت خودشان به گروه B تبدیل می‌شوند.

ویروس کرونا؛ چرا نباید از خانه خارج شویم؟
پس برای از بین بردن بیماری کرونا تا حد ممکن پیش از اعلام رسمی از خانه خارج نشوید. اکثر افراد گروه B بیمار قرنطینه هستند که در نهایت درمان شده و باعث مهار کرونا خواهد شد. پس حواسمان باشد که وارد گروه B نشویم. تنها راه برای مقابله با این ویروس خارج نشدن از خانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
حالا هرچی میگین بشینین تو خونه فایده نداره البته راجب تمدید کارتهای بانکی که گفته بودن خودش تمدید میشه نیاین بانک ازما که نشده و مادربزرگم که جز گروه پر خطره باید پاشه بره بانک پس چرا تمدید نشده بود الکی گفتن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
حالا اگه کارمند باشی و مجبوری بری سرکار اونوقت باید چیکار کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مرگ حقه بابا برین از تعطیلات لذت ببرید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند تهرانی
۲۲:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پرسنل رسمی سازمان ها اکثرا دورکاری گرفتن! ولی ما پسنل قراردادی و پیمانکاری و حجمی از ترسس از دست دادن کار مجبوریم بیایم اداره! خدا شاهده انصاف نیست یعنی با چنان استرسی میریم سر کار و برمی گردیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
از مشهد
۲۲:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خواهش میکنم از مسئولان فکری به حال بازارهای خلوت و کسادی بازار بکنند مردم کسادی را تحمل کردند به امید بازار شب عید شما را به خدا کاری بکنید از این کسادیی و رکود خارج بشویم، تا مردم فقیر فقیر تر نشوند، در این مدت خیلی به بازاریان خسارات وارد شد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۲۱:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
الان می فهمم سلاح بيولوژيک يعنی چی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
درسته واقعا اگه همه بشینن توی خونه این کاربهترین وعاقلانه ترین کاره دولت چین باهمین کارتونسته جلوی شیوع زیاد این بیماری روبگیره ولی ما متاسفانه مردمون کارهاشون برعکسه تواین ایام ک تعطیل شدندبفکرخریدعیدن درصورتیکه بایدخونه بمونن تا این بیماری شیوع پیدا نکنه بعدشم باید ب این شهراون شهرنریم چون امکان داره این بیماری رو باخودمون توی شهرمون گسترش بدیم ازمردم محترم کشورمون خواهش میکنم همکاری کنید تا این ویروس ازبین بره وگرنه ب تمام کشورنفوذ پیدا میکنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
باشگاه جان کلاس خارجه گذاشتی برامون
آخرین اخبار