تولید لباس چند بار مصرف حفاظتی در مقابل کرونا در اراک

لباسی که برای حفاظت کادر درمان در برابر ویروس کرونا در اراک ساخته شده چند بار مصرف است.

مرتضی صدیقی، رئیس بیمارستان سینا اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه لباس‌های موجود حفاظتی در مقابل کرونا اغلب چند بار مصرف هستند گفت: لباس حفاظتی در مقابل کرونا که در این بیمارستان تولید شده چند بار مصرف است.

تولید لباس چند بار مصرف حفاظتی برای مقابله کرونا در اراک

صدیقی افزود: لباسی را که تهیه کردیم برای ایمنی عفونی پرسنل و کارکنان بیمارستان‌هایی است که با بیماران آلوده تماس دارند و طراحی این لباس خاص به نحوی است که در مقابل ویروس نفوذ ناپذیر هست وکارکنان بیمارستانی در این لباس کاملا ایمن هستند.

او اضافه کرد:، چون لازم بود این لباس را پس از تهیه به تایید اداره تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی برسانیم برای همین بررسی‌های مختلف را روی پارچه‌های مختلف و جنس‌های مختلف موجود انجام دادیم و بالاخره بهترین‌ها که هم نفوذناپذیر باشند و هم قابلیت اتوکلاو کردن باشند را پیدا کردیم.

رئیس بیمارستان سینا اراک بیان کرد: قابلیت اصلی لباس حفاظتی در مقابل کرونا تولید شده در بیمارستان سینا چند بار مصرف بودن آن است که با اتوکلاو کردن می‌توان چندین بار از ان استفاده کرد و در این شرایط می‌تواند الگوی برای بقیه مراکز درمانی باشد.

او ادامه داد: نکته دیگر اینکه رنگ بندی این لباس را به شکلی در نظر گرفتیم که در رنگ‌های مختلف باشد و پرسنل با مسئولیت‌های مختلف بتوانند از رنگ‌های خاص خودشان استفاده کنند.

روزانه ۲۰ تا ۳۰ دست لباس حفاظتی در مقابل کرونا در بیمارستان سینا تولید می‌شود و تا حالا حدود ۲۰۰ دست تهیه کردیم که هم برای کارکنان بیمارستان خودمان بوده و هم تعدادی از این لباس‌ها را به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی درگیر مبارزه با کرونا اختصاص دادیم و برای تولید ۵۰۰ دست از این لباس‌ها برنامه داریم و این بستگی به آینده و شرایط دارد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من برا خواهرم پرستاره از این لباسها چطوری میتونم بخرم لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
Farsaz7
۰۳:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام. کاش نحوه تولیدشو کامل توضیح بدن مردم تو خونه بتونن بسازن برای افرادی که داوطلبانه میرن برای ضدعفونی خیابونها و ساختمونها و....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام. اگر پرستاری از استان دیگه این لباس رو بخواد تهیه کنه از کجا. به چه صورت باید پیگیری کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنفشه سهامی
۱۵:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
لطفا از نظر امکان خرید راهنمایی کنید