در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی چه زمانی به اوکراین ارسال می‌شود؟

رضایی فر گفت: به علت کاهش چشم گیر پرواز‌های خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز زمان دقیق ارسال جعبه سیاه به کشور اوکراین و یا فرانسه مشخص نیست.

ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی چه زمانی خواهد بود؟/ کشور فرانسه گزینه قطعی تر برای ارسال جعبه سیاه استحسن رضایی فر مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ما دو پیشنهاد از فرانسه و اوکراین برای بررسی جعبه سیاه دریافت کردیم، گفت: ما شرایط بازخوانی با سرپرستی تیم ایرانی در دو لابراتوار را گوشزد کردیم. همچنین حضور و مشاهده سایر کشور‌های درگیر در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را معین کردیم.

رضایی فر در پاسخ به این سوال که چه زمانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به خارج از ایران ارسال می‌شود؟ گفت: هم اکنون شرایط شیوع ویروس کرونا، تاثیر جهانی بر پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های خارجی گذاشته بنا بر این نمی‌شود زمان دقیقی برای ارسال آن اعلام کرد.

مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: اگر شرایط کشور ما در اوکراین فراهم شد و امکان برنامه ریزی پرواز برای تیم ایرانی و سایر کشور‌ها بود، برنامه سفر تعیین و اعلام می‌شود.

‏رضایی فر بیان کرد: شرایط در تفاهم نامه دیده شده است، این شرایط چه در اوکراین یا در صورت لزوم در کشور فرانسه برای بازخوانی ارسال خواهد شد.

او توضیح داد: پیش از این در گزارشات قبلی هم اعلام کردیم که ما بعضی تجهیزات را از کشور‌های مختلف خواستیم ولی به دلیل مسئله تحریم قادر به تهیه آن نبودیم.  جعبه سیاه به طور استاندارد در سازمان هواپیمایی کشوری و در نهایت دقت نگهداری شده تا مشکلی برای آن و اطلاعات آن  پیش نیاید.


بیشتر بخوانید: مقصد بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی مشخص شد


گفتنی است فرهاد پرورش نماینده ایران در "سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی" (ایکائو) وابسته به سازمان ملل متحد به رویترز اعلام کرد: سازمان هواپیمایی ایران موافقت کرده دو جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراین را تحویل کی اف دهد.

پیش بینی می‌شود اوکراین نیز برای دریافت اطلاعات این جعبه سیاه ها، آن‌ها را به آمریکا یا فرانسه ارسال کند، زیرا این دو کشور توانایی دریافت و خواندن اطلاعات این جعبه سیاه‌ها را دارند. هواپیمای مسافربری اوکراین روز ۱۸ دی ماه گذشته در نزدیک تهران با شلیک موشک نیرو‌های مسلح ایران، سرنگون شد و همه ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین کاظمی
۲۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
خدا همشونو رحمت کنه-
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
اون جعبه اصلی انهدام شده بعدشم هی میان یع شعارمیدن بعدبه عمل میرسع انجام نمیدن .
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۲:۲۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
بنظر من تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی با توجه به رویکرد نظامی و سیاسی آمریکا در این موضوع کاملاً اشتباه است. سازنده هواپیما بوئینگ یک شرکت آمریکایی است که در زمینه نظامی نیز فعالیت دارد. احتمالاً با توجه به تسلط به سامانه های ناوبری و الکترونیک هواپیما ایجاد اختلال در سامانه های آن توسط آمریکا وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
درود برشما این نطر کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
خیانت خیانت خیانت شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
اقا ندینننننن . اطلاعاتش رو حتما دستکاری خواهند کرد!!!! ببین کی گفتم بهتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
با جنگ سایبری آمریکا باعث شد هواپیما به اشتباه مورد اصابت پدافند قرار بگیره اون وقت اوکراین میخواد جعبه سیاه رو بده آمریکا ؟!!!ا
Iran (Islamic Republic of)
سقراط
۱۱:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
بابا چه مرگشونه؟ اگه ده سال دیگه به حقیقت برسیم. بهتر از اینه که هیچوقت نفهمیدم چی شده؟ اینجوری تئوری توطئه توسط آمریکا علنا پر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
لطفا پیگیری کنید سربازهای اعزامی بعد از عید معاف بشن تا انشااللاه هم باعث شادی جوانان، خانواده هایشان و مردم شریف ایران شود و هم باعث نزول خیر و برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
چراازروز اول ندادید!!؟ ؟؟ معلومه که دستکاری شده!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
معلومه ديگه وقتي انقدر دستكاري يا خرابش كردين كه مطمئن شدين كس ديگه هم نتونه اطلاعاتشو بازيابي كنه اون وقت ميدين به دولت ديگه چرا همون اول ندادين
Switzerland
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا سیاه نیس؟؟؟
آخرین اخبار