عامری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بزرگ‌ترین دغدغه مجلس آینده باید معیشت مردم باشد

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب گفت: مجلس آینده باید همکاری با دولت را در نظر داشته باشد، اما نه همکاری مانند مجلس گذشته.

بزرگ‌ترین دغدغه مجلس آینده باید معیشت مردم باشدجواد عامری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد انعقاد قراردادهای خارجی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موضوع قرارداد های خارجی باید در برنامه‌های میان مدت یک برنامه ای برای نظارت بر این قراردادها داشته باشند. در این چهار سال هیچ برنامه ای برای نظارت بر قوانین خارجی تنظیم نشده و در این مدت قراردهایی بسته می شده که با منافع مردم در تعارض بوده است.

او در ادامه افزود: من خودم در دوره گذشته که کاندیدای مجلس شورای اسلامی بودم یک بررسی درباره بزرگ‌ترین مشکلاتی در آن زمان وجود داشت انجام دادم. به این جمع بندی رسیدم که وضعیت قانونگذاری ما بد نیست، یعنی قوانین خوبی داریم، اما بزرگ‌ترین مشکلی که داریم این است که این قانون ها اجرا نمی شوند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: مسئله اصلی این است که قوانین اجرا نمی شوند و آن جایی که باید حمایت از تولید کنندگان داخلی صورت بگیرد و یا نظارت های لازم بر عملکرد وزارتخانه ها باشد، این اتفاق رخ نمی دهد.

عامری در مورد اهداف پیش روی مجلس آینده گفت: برای مجلس پیش رو معیشت مردم و بحث تولید باید بزرگ‌ترین دغدغه باشد. برای جمع بندی این موضوع من فکر می کنم نظارت خیلی خوب بر اجرای قوانین از جمله کارهایی است که باید انجام دهند. 

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه اظهار کرد: مجلس آینده باید همکاری با دولت را در نظر داشته باشد، اما نه همکاری مانند مجلس دهم که به صورت وکیل‌الدوله باشد و هر اشتباهی که دولت کرد سرپوش بگذارد.

عامری در انتها با اشاره به همکاری و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت گفت: نمایندگان مجلس آینده نباید بر سر منافع ملت با کسی تعارف داشته باشند؛ تا آن جایی که امکان دارد با دولت همکاری و همراهی کنند که مشکلات مردم حل شود و هر جایی هم که اشکالی وجود داشت، از اختیارات نظارتی خودشان کمال استفاده را کنند تا مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۱۸:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حتما!
حتما!
امید به زندگی در ایران تقریبا ۲۰ درصدم نیست.
فقط نفس می کشیم و زنده ایم.
آخرین اخبار