نخست‌وزیر ژاپن: لغو بازی‌های المپیک به عنوان یک گزینه مطرح نیست

آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد احتمال دارد بازی‌های المپیک به تعویق بیافتد؛ اما لغو آن به عنوان یک گزینه مطرح نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در سخنانی گفت بازی‌های المپیک ممکن است بخاطر کرونا به تعویق بیافتد؛ اما بعید است که لغو شود.

آبه شینزو امروز دوشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: اگر تصمیم کمیته ملی المپیک بدین معناست که برگزاری بازی‌های المپیک به شکل کامل آن غیر ممکن است، همچنانکه پیشتر گفتم، پس ممکن است تصمیم بر تعویق آن گرفته شود.

نخست وزیر ژاپن همچنین اعلام کرد لغو بازی‌های المپیک به عنوان یک گزینه مطرح نیست.

سخنان نخست وزیر ژاپن در خصوص مطرح نبودن لغو این رویداد ورزشی، تکرار بیانیه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک محسوب می‌شود که گفته بود لغو این بازی‌ها حل هیچ مشکلی نخواهد بود و به هیچ کس نیز کمکی نخواهد کرد؛ بنابراین لغو بازی‌های المپیک در دستور کار نیست.

ژاپن تحت فشار زیادی قرار دارد تا بازی‌های المپیک را که قرار بود در ۲۴ ژوئیه در توکیو برگزار شود را به تعویق بیاندازد یا لغو کند.
این فشار‌ها بدین خاطر افزایش یافته که انتشار ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان سبب تعطیلی بسیاری از شهر‌ها و نیز برخی کسب و کار‌ها در آمریکا، اروپا و خاورمیانه شده است. این ویروس کشنده که علائمی مشابه آنفولانزا را دارد، تا کنون نزدیک به ۳۴۰ هزار نفر را در بیش از ۱۸۰ کشور جهان به خود مبتلا کرده است. این در حالی است که بیش از ۱۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

همچنین شایان ذکر است کمیته المپیک و پارالمپیک کانادا نیز روز یکشنبه اعلام کرد امسال تیمی را به بازی‌های المپیک و پارالمپیک اعرام نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار