اجرای طرح دستان مهربانی در کهگیلویه و بویراحمد

طرح دستان مهربانی با هدف کمک به اقشار نیازمند به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان گفت: هرساله در ایام نوروز طرح نوروزی «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد، اما متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور افزود: بر همین اساس تمامی اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است و به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و بیان کرد: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است‌.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور گفت:  برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده تا مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.

او پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو را یادآور شد و افزود: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی برای شهادت امام موسی کاظم (ع) و عید مبعث برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را طرح «دستان مهربانی» با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد ذکر و بیان کرد: از محل در آمد بقاع متبرکه، موقوفات محمد حسین طاهری و خیرین تا کنون بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «دستان مهربانی» برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده که در این ایام نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور این گونه اقدامات را در راستای پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد و افزود: با توجه به پویش همگانی «در خانه بمانیم» و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می‌شود یک کارگاه تولیدی ماسک در بقعه امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه‌اندازی کرده، گفت: در این کارگاه تولیدی روزانه بین یک تا دو هزار ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی‌پوربیان کرد: در شهرستان بهمئی نیز به همت انجمن یاوران وقف دو هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.