محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری " لایفوزوم طبیعی" فاقد مجوز است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری «لایفوزوم طبیعی» فاقد مجوز و غیرقابل استفاده است.

محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر مصدق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مواد ضدعفونی کننده دست یکی از اقلام اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است، اما این روز‌ها به دلیل تقاضای زیاد برای این کالا، عده‌ای از سودجویان اقدام به عرضه مواد فاقد مجوز در بازار کشور از جمله استان یزد کرده اند که مشکلات جسمی و پوستی، کمترین عارضه مصرف آن است.

او افزود: متاسفانه با توجه به بازرسی‌های انجام شده، محلول ضدعفونی کننده دست با عنوان «لایفوزوم طبیعی و لوگو حاوی NBTF» فاقد هر گونه مجوز از سازمان غذا و دارو بوده و مورد تایید این معاونت نمی‌باشد.

دکتر مصدق از معاون بهداشتی استان یزد نیز خواست تا بر اساس مقررات و ضوابط، نسبت به جمع آوری فوری این فرآورده‌ها از سطح عرضه اقدام و این معاونت را از نتایج به دست آمده مطلع کنند.

او از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.