استاندار کردستان:

با جدیت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم

مرادنیا گفت: مدیران در کردستان باید با جدیت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کنند و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در بازدید از پروژه در حال ساخت ذوب آهن سقز گفت: طرح ذوب آهن سقز ۲ سال قبل متوقف شده بود، ولی با پیگیری‌های مدیران این طرح امسال مجددا شروع شد و بخش زیادی از قرارداد‌ها منعقد شده است.

او با بیان اینکه طرح ذوب آهن سقز نوید بسیار خوبی برای استان و مردم این دیار است، افزود: شهرستان سقز در حوزه‌های مختلف باید بیشتر توسعه پیدا کند و با بهره برداری از فرودگاه و ذوب آهن این شهرستان این امر محقق می‌شود.

استاندار کردستان وجود سرمایه گذاران و بخش خصوصی را در توسعه استان مهم و ضروری اعلام کرد و گفت: پیمانکاران، مشاورین و مجریان اجرایی طرح ذوب آهن سقز تلاش زیادی برای اجرای این طرح انجام دادند و دولت هم از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

مرادنیا با بیان اینکه این استان نیاز جدی به سرمایه گذار دارد و همه زمینه‌ها را برای حمایت از آن‌ها فراهم می‌کند، اضافه کرد: با راه اندازی پروژه ذوب آهن سقز از خام فروشی معادن جلوگیری می‌شود و امیدواریم بخشی از این طرح سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

مجری اجرایی طرح ذوب آهن سقز نیز در این نشست گفت: عملیات ساخت و ادامه ابنیه این طرح بزرگ در زمینی به مساحت ۱۲۱ هکتار در شهر صاحب با برآورد هزینه ۱۷۴ میلیون یورو از مهرماه امسال آغاز و هم اکنون خاکبرداری این طرح انجام شده است.

بهرام محمدیان شمالی افزود: ذوب آهن سقز زمینه اشتغالزایی یک هزار و ۱۸۰ نفر را به صورت مستقیم و در کل اشتغالزایی را برای ۵ هزار نفر ایجاد می‌کند.

او به یکی از مشکلات پیش روی این طرح اشاره کرد و گفت: مجوز برداشت ۳۰۰ هزار تن شن و ماسه نیاز داریم که امیدواریم با پیگیری‌های لازم مجوز برداشت شن و ماسه را از رودخانه‌ای بگیریم.

مجری اجرایی طرح ذوب آهن سقز اضافه کرد: این پروژه سالانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی تولید خواهد کرد که تولید این نوع آهن فقط در سه ذوب آهن کشور انجام می‌شود و در صورت بهره‌برداری برای یک هزار و ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.