در نیمه نخست فروردین امسال؛

حفر و تکمیل ۶ حلقه چاه نفت به پایان رسید

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفر و تکمیل ۲ حلقه چاه توسعه‌ای و ۴ حلقه چاه تعمیری در نیمه نخست امسال به پایان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بابک زنگنه مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات حفر و تکمیل ۶ حلقه چاه نفت از یکم تا ۱۵ فروردین ماه جاری با کاربست دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران در گستره مناطق نفت خیز به اتمام رسید که ۲ حلقه توسعه‌ای و ۴ حلقه تعمیری بوده است.

او اظهار داشت: عملیات حفاری این چاه‌ها در برنامه سال ۹۸ تعریف و اجرایی شده بود که با تلاش متخصصان و کارکنان سختکوش شرکت در روز‌های آغازین سال جدید خاتمه و برای بهره برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

زنگنه با بیان اینکه در مدت مذکور، ۴ هزار و ۸۸۰ متر حفر چاه‌ها به وسیله دستگاه‌های حفاری این شرکت به ثبت رسید، بیان کرد: ۲ حلقه چاه توسعه‌ای (جدید) با بکارگیری دکل‌های سنگین خشکی ۹۳ و ۳۴ فتح در موقعیت میادین نفتی مارون و گچساران انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین دستگاه‌های حفاری ۵۱، ۸۵، ۷۱ و ۷۵ در ۱۵ روز گذشته تعمیر و تکمیل ۲ حلقه چاه در میدان نفتی اهواز و ۲ حلقه در میدان‌های رگ سفید و آغاجاری را با موفقیت به پایان بردند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ناوگان این شرکت در زمان حاضر افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی ملکی دارد، ادامه داد: با توجه به وسعت و مناطق عملیاتی این شرکت در استان‌های نفتخیز کشور، در این مدت جابجایی ۱۶ دستگاه حفاری در مراحل اجرا قرار دارد.

زنگنه با تاکید بر اینکه در راستای تحقق برنامه‌های تولید شرکت ملی نفت ایران کار حفاری چاه‌های نفت و گاز اعم از توسعه ای، توصیفی، تعمیری و اکتشافی بدون کوچکترین وقفه و به طور شبانه روزی استمرار دارد، افزود: کارکنان عملیاتی این شرکت در قالب طرح اقماری در تمام روز‌های سال و در هر شرایط اقلیمی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در حال انجام وظیفه هستند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ملی حفاری ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.