همه دستگاه های خدمت رسان برای رونق مسکن پای کار بیایند

استاندار کرمانشاه صنعت ساخت مسکن را در جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه موثر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در شورای مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: اگرچه ویروس کرونا بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی در کرمانشاه ایجاد کرده است، اما باید مردم به زندگی و روال عادی برگردند و جهت عبور از این مشکلات تلاش و کوشش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ دستگاه‌هایی که درگیر مسئله ساخت و ساز مسکن بودند تمام توان خود را برای احداث واحد‌های آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده گذاشتند.

او بیان کرد: در این مدت دو سال کار تعمیرات بیش از ۶۷ هزار واحد و احداث ۳۲ هزار واحد انجام گرفت و می‌توان گفت به طور متوسط سالی ۴۰ هزار واحد احداث و تعمیر شده است.

بازوند بیان داشت: با توجه به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کار ساخت و ساز مناطق زلزله زده تمام شده است امسال راه و شهرسازی و همچنین بنیاد مسکن باید تمام توان خود را بر رونق بازار و تولید مسکن متمرکز کند.

او ادامه داد: جهش تولید یک راهبرد اساسی برای تمام مردم کشور است و باید در قبال این شعار همگی خود را مسئول بدانند.

استاندار کرمانشاه بر جهش تولید در بخش مسکن تاکید کرد و افزود: امسال اگر بناست دنبال جهش تولید در بخش مسکن باشیم باید به صورت هفتگی کار‌ها را رصد کنیم.

او اظهار داشت: اگر در بحث زلزله توانستیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم به خاطر این بود که چهارشنبه هر هفته جلسه ستاد بازسازی برگزار می‌شد و گزارش را به صورت برنامه زنده تلویزیونی به سمع و نظر مردم می‌رساندیم.

بازوند صنعت ساخت مسکن را در جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه مؤثر دانست و بیان داشت: برنامه‌های راه و شهرسازی جهت ساخت و ساز‌ها باید شفاف‌سازی شود و آن دسته از پروژه‌ها را که قابلیت افتتاح در شهریور و بهمن ماه را دارد مشخص کنند و در مجموع باید بدانند تا آخر سال ۹۹ چند واحد در بخش مسکن می‌توانند افتتاح کنند.

او تاکید کرد: باید برنامه‌ای منسجم برای پیشرفت امورات داشته باشیم و بر روی واحد‌ها کار کارشناسی صورت بگیرد و قبل از تشکیل جلسه بعدی ابهامات آن را برطرف کنند.

بازوند بیان کرد: این پذیرفته نیست که پس از گذشت ۶ تا ۷ سال هنوز تعدادی از مسکن مهر بلاتکلیف را در سطح استان مشاهده کنیم.

او گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحد‌ها هستند لذا باید مسکن‌مهر‌های نیمه تمام در استان هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: همچنین بنیاد مسکن باید مشخص کند که واحد‌های باقی مانده از زلزله سال ۹۶ چه تاریخی به اتمام خواهد رسید.

او افزود: اگر بخواهیم در بحث مسکن رونق و جهش داشته باشیم همزمان با راه و شهرسازی باید تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بیایند تا بتوانیم بر اساس تجربیاتی که در استان داریم سال ۹۹ رونق جدی در مسکن به وجود آوریم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.