نجفی در نطق میان دستور؛

مقامات ارشد کشور سرمایه اجتماعی را احیا کنند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: احیای دوباره سرمایه اجتماعی توسط مقامات ارشد نظام میسر است.

مقامات ارشد کشور سرمایه اجتماعی را احیا کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: واحد‌های اجتماعی باید مستحکم و فعال شوند. تکیه بر ابتکارات و ظرفیت‌های جوامع داوطلب محلی، توانمندسازی، ساماندهی قابلیت‌های منطقه‌ای، محلی، دولتی و غیر دولتی، جلب مشارکت در پایه‌های نهادین ملی و منطقه‌ای، اعتماد به نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد بخشی از برنامه‌هایی است که مدیریت بدبینانه، اما محتمل را ممکن می‌کند.

او گفت: ما همچون سایر مردمان این کره خاکی علی رغم ساده انگاری‌های رایج ممکن است در وضعیتی وخیم گرفتار شویم. راهکار‌ها و تمهیدات مقابله را باید امروز فراهم کنیم. این جامعه برای مقابله با چند بحرانی نیازمند تقویت سرمایه اجتماعی و احیای دوباره است.

نجفی گفت: احیای دوباره سرمایه اجتماعی توسط مقامات ارشد نظام میسر است. امروز برای مدیریت آن وضعیت احتمالی، صداقت، شفافیت و هر آنچه باعث افزایش اعتماد عمومی شود لازم و ضروری است. تقلیل مسأله به مسئله ستادی به بیراهه رفتن است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: هر آنچه پیش از پذیرش و انجام این مسأله به نظر هزینه داشت در چنان مسأله شدنی است و آن وفاق و آشتی ملی، عفو عمومی و بازسازی اعتماد است و البته این آخرین خواسته من در جایگاه نمایندگی مردم از مسؤولان ارشد است.

او با تأکید بر این که مدیران نظام هر آنچه می‌توانند برای افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی انجام دهند، افزود: ان‌شاءالله سناریوی خوش بینانه محقق شود و اگر چنین نشود بدون مشارکت، همدلی، همراهی، وفاق و عزم ملی فرصت اقدام به وقت مناسب، کارآمد و مؤثر فراهم نخواهد شد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در پیشگاه خداوند متعال حافظه جمعی و تاریخی یک ملت پاسخی نخواهیم داشت. امروز بیش از همیشه به وفاق و آشتی ملی، عفو عمومی و بازسازی اعتماد نیازمندیم و این درسی است که حضرت حق ما را به آموختنش فرا می‌خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار