دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و و محیط زیست ریاست جمهوری:

پارک علم و فناوری استان مرکزی جزو ۱۰ پارک فعال کشور است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی جزو ۱۰ پارک فعال کشور است.

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی در پارک علم و فناوری استان مرکزی در اراک در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی جزو ۱۰ تا پارک فعال کشور هستند که من به شهروندان استان به فرهیختگان استان به دانشگاهیان و استانی را تبریک عرض می‌کنم.

پارک علم و فناوری استان مرکزی جزو ۱۰ پارک فعال کشور است

ابراهیمی افزود: چه پارک علم و فناوری و چه بنیاد نخبگان استان مرکزی در تعامل با دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اراک، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی فرصت بسیار استثنایی را برای تبلور امکانات پتانسیل‌ها و امکانات خیلی خوب استان مرکزی را در سطح کشور فراهم می‌کند و این فرصت بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی دانش، بینش و ایده‌هایی نخبگان استانی است.

او اضافه کرد: جای خوشحالی دارد و مایه مباهات است که در ماه مبارک رمضان به برکت این ماه بزرگ با جوانان این استان و امکانات علمی و توانمندی‌های بالای علم و فناوری در زیست بوم علم و فناوری کشور در اراک مواجه شدیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: پارک علم و فناوری یکی از عناصر اصلی زیست‌بوم فناوری کار و فناوری کشور هستند که یکی از پارک‌های فعال ما در سطح کشور پارک علم و فناوری استان مرکزی است.

او ادامه داد: بر اساس آماری که از این پارک ارائه دادند ۱۹۶ شرکت در ابعاد مختلف شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های استارتاپی که شتاب دهنده‌ها هستند در این مجموعه مستقر هستند که که جای خوشحالی دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: شرایط درپارک علم و فناوری استان مرکزی شرایط خیلی خوبی است و نزدیک ۸۶ شرکت دانش‌بنیان در این پارک فعال هستند و اقداماتی هم که در تولید، فروش و عرضه محصولات فناورانه که انجام دادند جایگاهشان در کشور جایگاه خوبی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.