آزمایش تست کرونا از مسافران کشورهای خارجی در گراش

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش گفت: از مسافران خارجی وارد شده به فرودگاه این شهرستان تست کرونا گرفته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید جواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش بیان کرد: مسافران کشورهای حوزه خلیج فارس به محض ورود به فرودگاه لارستان، فُرمی به منظور انجام آزمایش کرونا در اختیار آن ها قرار می گیرد  تا تکمیل کنند.

او، با اشاره به حضوره نماینده علوم پزشکی گراش در فرودگاه لارستان  تصریح کرد: آزمایشگاه کرونا در این شهرستان ظرفیت انجام صد تست در روز را دارد و از ۷ اردیبهشت ماه تست کرونا  از مسافران در گراش گرفته شد که انجام تست برای پزشکان خانواده و پرستاران بخش کرونا و در مراحل بعدی، برای پزشکان اورژانس و پرستاران بخش های ویژه  و گروهی انجام می شود که احتمال افزایش تعداد مبتلایان به دلیل انجام بیماریابی در گراش وجود دارد.

محقق با دعوت از مسافران برگشته  از کشورهای حوزه خلیج فارس برای انجام تست کرونا ادامه داد: شاید این مسافران بگویند ما در آنجا چندین روز قرنطینه بوده ایم و هیچ گونه علائمی نداریم ولی آنان باید بدانند بسیاری از مواقع،  فرد ناقل بدون علامت بوده و احتمال ابتلا در مسیر برگشت نیز وجود دارد و انجام تست کرونا به عنوان دقیق ترین تشخیص برای کرونا برای همه  مسافران این کشورها به خصوص افرادی که در هفته اخیر به شهر برگشته اند ضروری است.

او، از همه این مسافرین درخواست کرد برای انجام آزمایش کرونا به درمانگاه محمد رسول الله (ص) مراجعه کنند که نمونه آزمایش به آزمایشگاه  شهرستان لامرد و مهر ارسال و  اطلاعات تکمیلی و آمار آزمایش ها  از طریق روابط عمومی اعلام می شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان با اشاره به اینکه انتقال این ویروس از طریق زنجیره انسانی اتفاق می افتد افزود:کرونا همچنان در کشور قربانی می گیرد که باید فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی و اصول پیشگیرانه همچنان رعایت شود.

تا کنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده، مرودشت، اقلید ، استهبان، خرم بید، رستم ، کازرون، فیروزآباد، کوه چنار، کوار ، سپیدان، داراب ، پاسارگاد ، ممسنی، زرقان ، لامرد ، ارسنجان ،  سروستان ، بوانات، نی ریز ، مُهر، زرین دشت ، قیروکارزین ، بیضا ، سرچهان ، فراشبند ، خرامه و بختگان  بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ۲۴ ساعت گذشته  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و مجموع بیماران  به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ بیمار کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار