رفع موانع اجرای طرح مجتمع تولید آهک هیدراته دزک

برخی از موانع اجرای طرح مجتمع تولید آهک هیدراته دزک بررسی و رفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسئولان اجرایی و اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور در مجتمع تولید آهک هیدراته دزک مسائل و موانع مربوط به جاده دسترسی و مسائل اجتماعی اجرای این طرح را بررسی و مرتفع کردند.

الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در حاشیه این بازدید گفت: مسئولان برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید و اجرای پروژه‌های مهم اقتصادی در سال جهش تولید با تمام قوا در صحنه هستند.

او افزود: در این مجتمع آهک هیدراته، کربنات کلسیم، کلر، کربنات سدیم، سود سوزآور و سنگ ملات خشک صنعتی و معمولی تولید خواهد شد که در صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی، غذایی، کاغذ سازی، رنگ سازی، کشاورزی، دارویی، لوله سازی و قند و شکر کاربرد دارد.

نصیری اضافه کرد: علاوه بر دسترسی جاده محلی برای مردم، این طرح صنعتی نیاز به افزایش سطح زمین محل اجرای پروژه تا ۲۹ هکتار دیگر را دارد که با شروع کار و در مراحل آتی تسهیل خواهد شد.

او ادامه داد: عملیات احداث بزرگترین مجتمع شش فازی تولید آهک هیدراته و صنایع وابسته کشور با حدود ۱۷ درصد پیشرفت اجرایی در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار و زیر بنای ۱۵۰ هزار متر مربع در روستای دزک شهرستان کیار در دست اجراست.

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری هم گفت: این مجتمع با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شش فاز ساخته می‌شود که فاز اول آن زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

او افزود: ظرفیت مجتمع تولید آهک روستای دزک دو میلیون تن خواهد بود.

در این بازدید مسئولان با تعیین دو جاده دسترسی محلی، مسائل اجتماعی این پروژه را مرتفع کردند.

روستای دزک از توابع شهرستان کیار و در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار