۴۹ کودک دچار اختلال رشد در شهرستان گناوه نیازمند حمایت هستند

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: ۴۹ کودک دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت تغذیه‌ای در این شهرستان مورد حمایت هیچ نهاد یا موسسه‌ای نیستند.

۴۹ کودک دچار اختلال رشد در شهرستان گناوه نیازمند حمایت هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه در کمیته امنیت غذا و تغذیه و حمایت تغذیه‌ای گروه‌های آسیب پذیر بیان کرد: بعد از همه گیری بیماری کرونا در کشور و در پی آن بسیاری از کسب و کار‌های کوچک را تحت شعاع قرار داد و باعث تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی از ساکنین شهرستان شد.

او افزود: تعطیلی کسب و کار این گروه باعث شده که زندگی این افراد که از قبل پایین‌تر از خط فقر قرار داشتند دچار بحران شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه یادآور شد: دو گروه آسیب پذیر که معمولا در همه بحران‌ها بیشترین آسیب را می‌بیند و نیازمند توجه خاص هستند زنان باردار و کودکان هستند.

بازیاری ادامه داد: آسیب وارد شده به این دو گروه آینده جامعه و ایران عزیزامان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لذا باید به سلامت و تغذیه سالم این دو گروه توجه ویژه شود.

او تاکید کرد: شهرستان گناوه ۲۵۷ کودک دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت تغذیه‌ای دارد که ۲۰۸ کودک تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و سبد غذایی دریافت می‌کنند. از این تعداد ۴۹ مورد تحت پوشش هیچ نهاد یا موسسه حمایتی نیستند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه تاکید کرد: متاسفانه ۳۰ کودک از این ۴۹ کودک دچار بحران تغذیه‌ای شدید هستند و در صورت دریافت نکردن کمک از نهاد‌های حمایتی آسیب جدی خواهند دید.

بازیاری گفت: شهرستان گناوه ۶۰ مادر باردار نیازمند کمک‌های حمایتی دارد که از این تعداد ۳۹ مورد تحت پوشش برنامه بنیاد علوی هستند و سبد کالا دریافت می‌کنند. ۲۱ مورد تحت پوشش هیچ برنامه حمایتی نیستند و ۱۱ مورد نیاز فوری به دریافت کمک تغذیه‌ای دارند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری نیز از کمیته امداد و بهزیستی و خیرین حاضر در نشست خواست: با توجه به آمار ارائه شده توجه نکردن به این دو گروه آسیب پذیر هفتاد موردی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند را تحت حمایت بگیرند.

دانیال اسفندیاری عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان برای گروه زنان باردار و کودکان آمار اعلامی این اداره به عنوان یک مرجع تلقی شده و مورد اعتماد است؛ لذا برای توزیع عادلانه کمک‌های خیرین به آمار شبکه بهداشت ودرمان رجوع شود.

او از رئیس کمیته امداد گناوه برای تحت پوشش قرار دادن ۳۰ کودک و ۱۱ زن باردار که نیاز فوری به دریافت حمایت‌های تغذیه‌ای داشتند تشکر کرد و از بهزیستی و سایر موسسه‌های خیریه خواست ۲۹ مورد باقیمانده را تحت حمایت خود بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.