تداوم آلودگی نفتی منابع آب و خاک منطقه سرخون شهرستان اردل

نشت نفت همچنان آب و خاک منطقه چشمه سرخون شهرستان اردل را آلوده می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه سرخون گفت: با توجه به نمونه‌گیری‌ها متوالی در فصول و مقاطع زمانی مختلف، جواب آزمایشات موجود، آلودگی منابع آب و خاک منطقه سرخون شهرستان اردل همچنان ادامه دارد.

او افزود: خط لوله انتقال نفت مارون که از استان عبور می‌کند ،تاکنون چهار بار دچار شکستگی شده است و از سال ۹۰ بر اثر نشست ترکیبات نفتی به آب چشمه سرخون ۲۱ روستا و ۱۰ مزرعه پرورش ماهی دچار آلودگی شده است.

احمدی ادامه داد: آخرین باری که این خط لوله دچار شکستگی شد، مربوط به سال ۹۵ است و در طول این سالها هنوز منبع آلودگی نفتی در این منطقه شناسایی نشده است.

احمدی، با اشاره به اهمیت کمی و کیفی آب چشمه سرخون، تصریح کرد: با توجه به نمونه‌برداری‌های بسیار و آزمایش آب چشمه در فصول مختلف کم‌آبی و پرآبی، این منبع آبی همچنان آلوده است و منبع پایداری به شمار نمی‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص نشدن منبع آلودگی و میزان انتشار آن، می‌طلبد مسئولان مربوطه اقدامات لازم را در این خصوص داشته باشند.

علی اکبر صبا معاون شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از انجام عملیات ردیابی مسیر آلودگی چشمه سرخون از آذرماه سال گذشته خبر داد و گفت: با انجام عملیات ردیابی مسیر آلودگی را تشخیص داده‌ایم.

او افزود: با توجه به اینکه سرعت و مسیر آلودگی نفتی در منطقه سرخون تشخیص داده شده است می‌طلبد با بهره‌گیری از تحقیقات دانشگاهی در راستای رفع این آلودگی هرچه سریع‌تر اقدام شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.