وزیر دارایی استرالیا اعتراضات ضد نژادپرستی را «خودسوزی» خواند

وزیر دارایی استرالیا گفت کسانی که قوانین بهداشت عمومی را نادیده می‌گیرند و در حمایت از ناآرامی‌های ضدنژادپرستی آمریکا به خیابان‌ها می‌آیند بی‌پروایی و خودسوزی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ماتیاس کورمان» وزیر دارایی استرالیا، در واکنش به تظاهرات‌هایی که اخیرا در این کشور و در حمایت از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا به راه افتاده است، گفت مردمی که قوانین بهداشت عمومی را نادیده می‌گیرند و به خیابان‌ها می‌آیند دست به خودسوزی می‌زنند.

کورمان در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در این خصوص و با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان گفت «معترضان خطر موج دوم همه‌گیری را زیاد می‌کنند.» او در ادامه اضافه کرد «فکر می‌کنم این خودخواهی است. این خودسوزی کامل است.»

روز شنبه بیش از ۲۰ هزار نفر در سیدنی و سایر شهر‌های استرالیا در همبستگی با جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» که مردم آمریکا پس از قتل فجیع جورج فلوید به دست پلیس به راه انداخته‌اند شرکت کردند و خواستار پایان دادن به مرگ مشابه بومیان استرالیا شدند. این اعتراضات علی‌رغم درخواست‌ها و فراخوان‌های متعدد‌ مقامات این کشور از مردم برای ماندن در خانه صورت می‌گیرد.

دولت استرالیا از مردم این کشور می‌خواهد فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تشکیل گروه‌های بزرگ اجتناب ورزند. در این کشور تاکنون هفت هزار و ۲۵۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر دارایی استرالیا در این خصوص گفت «بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده‌اند، عده‌ای نیز به دلیل شیوع کرونا حتی در مراسم خاکسپاری عزیزانشان حضور نداشتند، اما ما می‌خواهیم با نقض کامل قوانین تجمعی از هزاران نفر ایجاد کنیم. این کاملا بی‌مسئولیتی و رفتاری ناشی از بی‌پروایی است.»

دو هفته پیش پلیس آمریکا یک شهروند سیاه‌پوست بی‌دفاع این کشور را به نام جورج فلوید به طرز فجیعی به قتل رساند که این موضوع خشم مردم این کشور و سپس مردم سراسر جهان را از سیستم نژادپرستی حاکم برانگیخت و تظاهرات‌هایی در سراسر آمریکا و سپس جهان علیه تبعیض ‌نژادی به راه انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار