روایت جذابی که IPC منتشر کرد؛

روزی که مایکل جردن در رقابت بسکتبال با ویلچر شکست خورد

عکس‌های رقابت بازیکن نوجوان ۱۶ ساله دارای معلولیت با اسطوره بسکتبال جهان به تازگی منتشر شده است.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  اریک باربر بازیکن بسکتبال با ویلچر آمریکایی با یک اختلال نخاعی مادرزادی متولد شد و از ۳ سالگی به بعد نتوانست از پا‌های خود استفاده کند. او در شیکاگو بزرگ شد و بسکتبال با ویلچر را از ۱۳ سالگی در یک مرکز توان بخشی آغاز کرد.

او سه سال پس از آن در تابستان ۱۹۸۷ به یک برنامه تلویزیونی که آرزوی افراد را به واقعیت تبدیل می‌کرد نامه‌ای نوشت و از آرزوی خود که رقابت با مایکل جردن ستاره بسکتبال جهان، گفت.

باربر در آن زمان نوجوان ۱۶ ساله‌ای بود و هیچ گاه فکر نمی‌کرد که روزی آرزوی او به واقعیت تبدیل شود، اما این اتفاق رقم خورد و از تمام لحظات آن دیدار تصویر برداری شد و ۳۳ سال بعد این تصاویر منتشر گردید. در آن رقابت رویایی، مایکل جردن روی ویلچر با نتیجه ۲۰ بر ۱۴ نتیجه را به باربر واگذار کرد.

باربر در این باره گفت:” من بازی را بردم، چون جردن پیش از آن هرگز روی ویلچر نشسته بود. اگر چند روز قبل از بازی به او یک ویلچر داده می‌شد و فرصت تمرین با صندلی چرخ دار را داشت به طور حتم در آن رقابت بهتر بازی می‌کرد. او مایکل جردن بود و من این فرصت را پیدا کردم که در کنارش باشم. این رقابت انگیزه خاصی به من برای ادامه حضورم در بسکتبال با ویلچر داد.»

باربر اکنون ۴۰ ساله است و در زمان دوران ورزشی خود در پارالمپیک‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ حضور داشته، که ثمره آن دو مدال برنز پارالمپیک در کارنامه ورزشی او است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار