سرمایه گذاری‌ها در بخش گردشگری استان اردبیل هدفمند شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سرمایه گذاری‌ها در بخش گردشگری استان اردبیل هدفمند شده است و اولویت اعطای مجوز برای طرح‌های گردشگری پروژه‌های خلاقانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در نخستین جلسه فنی بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل در سال ۹۹ گفت: براساس هدفگذاری‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری استان اردبیل هدفمند شده است و این مهم زمینه برای ایجاد تحول در این بخش را فراهم خواهد کرد.

او با اشاره به برخی پروژه‌های تاثیرگذار در جذب و جلب گردشگران در سطح استان گفت: از جمله این پروژه‌های خلاقانه و جاذب گردشگر در استان پل معلق مشگین‌شهر و پل معلق تمام شیشه‌ای هیر است که تجربه موفقی در بخش سرمایه‌گذاری گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری جاذب گردشگر را از ضروریات مهم در اردبیل دانست و تصریح کرد: اولویت اعطای مجوز احداث برای طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان پروژه‌های نو و خلاقانه خواهد بود و از اجرای پروژه‌های فاقد خلاقیت و ایده جلوگیری خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری استان در حوزه‌های مختلف نیازمند سرمایه‌گذاری و معرفی هر چه بیشتر است، افزود: به عنوان مثال تردد سالانه ۱.۵ میلیون گردشگر از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار ظرفیتی مهم برای گردشگری سلامت استان است که به نحوی مناسب در این زمینه سرمایه‌گذاری نشده است.

او با اشاره به حضور انبوه گردشگران در فصول بهار و تابستان در سرعین بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد گره کور ترافیکی در این فصول در سرعین هستیم برای کاهش مسائل در این حوزه مجوز ایجاد آبدرمانی در داخل شهر سرعین صادر نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد اختصاص زمین از اراضی ملی برای سرمایه‌گذاران اظهار کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی متعلق به همه و آیندگان است تلاش می‌کنیم تا این اراضی به طرح‌های ویژه و با قابلیت جذب بالای گردشگر ارائه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.