باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری می‌کند؛

مشکلات خود در خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را با ما مطرح کنید

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل غیرحضوری بودن آن همواره مشکلاتی را بر سر راه خریداران قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت فناوری در جهان و ایران باعث شده است که استفاده از اینترنت اهمیت ویژه‌ای در زندگی مردم داشته باشد و به جنبه‌های بسیار زیادی از زندگی نفوذ کند به طوری که امروزه زندگی کردن بدون استفاده از اینترنت و امکانات موجود در این فضا برای انسان سخت است. این روزها شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی مراکز مختلف کشور‌های جهان، به تاثیر فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در زندگی افراد دامن زده و حتی بخش‌هایی از فعالیت‌های انسان که ارتباط کمتری با این فناوری داشتند را به شدت به خود محتاج کرد.


بیشتر بخوانید


یکی از جنبه‌های زندگی مردم که اینترنت و فناوری اطلاعات تاثیر شایانی بر آن داشت، خرید کردن بود؛ در گذشته امکان خرید کردن برای افراد عادی بیشتر در شهر و استان محل سکونت خودشان میسر بود، اما با افزایش سطح دسترسی‌ها و از بین رفتن بسیاری از محدودیت‌ها در فضای مجازی، امروزه خرید کردن از هر شهر یا استانی در سر تا سر یک کشور و حتی خارج از کشور به وسیله اینترنت به راحتی امکان پذیر است.

در همین راستا مشاغل جدیدی برای معرفی بهتر کالا‌ها به مردم و همچنین سهولت بیشتر در انجام فرایند خرید اینترنتی با عنوان «فروشگاه‌های اینترنتی» پدید آمده و به خاطر خدماتی که ارائه می‌دادند بسیار مورد استقبال طرفداران این سبک از خرید قرار گرفتند.

مشکلات موجود در فرایند خرید اینترنتی خود را از طریق باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید

فروشگاه‌های اینترنتی به دو نوع فروشگاه کالا‌های فیزیکی و فروشگاه کالا‌های دیجیتال تقسیم می‌شوند؛ فروشگاه کالا‌های فیزیکی فروشگاه‌هایی هستند که کالا‌های ملموس مانند تلفن همراه، رایانه شخصی، لباس و... را به فروش می‌رسانند، این فروشگاه‌ها معمولا سفارش مشتریان خود را ثبت کرده و کارمندان آن‌ها محصول مورد نظر خریدار را برای او آماده‌سازی و ارسال می‌کنند. فروشگاه کالا‌های دیجیتال یا مجازی نیز به فروشگاه‌هایی گفته می‌شود که کاربر پس از اضافه کردن محصولات مجازی مورد نظر خود که فقط امکان دانلود شدن داشته و ملموس نیستند مانند تصاویر، فایل‌های صوتی و نرم‌افزار‌ها به سبد خرید خود، هزینه این محصولات را پرداخت کرده، به فروشگاه مورد نظر بر می‌گردد و فایل خریداری شده را دریافت می‌کند.

پرداخت هزینه هر محصول وابسته به شرایط فروشگاه‌های اینترنتی ممکن است به صورت آنلاین و یا پرداخت در محل انجام گیرد که در روش پرداخت در محل خریدار پس از دریافت محصول در مکان مورد نظر خود، هزینه آن را پرداخت می‌کند که نسبت به روش دوم در بین کاربران خرید اینترنتی پر طرفدارتر است. روش پرداخت آنلاین نیز به صورت اینترنتی و از طریق درگاه پرداخت بانک‌ها انجام می‌گیرد.

کاهش ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، حذف مراجعه حضوری به فروشگاه، دسترسی به توضیحات جامع و کامل محصولات، ثبت سفارش در مدت زمان کوتاه، نیاز نداشتن به حمل و نقل کالای خریداری شده، تحویل کالا در محل مورد نظر، ضمانت تعویض کالا در برخی فروشگاه‌های اینترنتی و امکان پرداخت هزینه در محل پس از تحویل محصول از جمله مزایای خرید اینترنتی برای کاربران به شمار می‌روند.

امروزه محدودیت‌های مختلف مانند محدودیت زمانی و ترافیک‌های سنگین به ویژه در سطح کلان‌شهر‌ها باعث شده است که مردم خرید کالا‌های روزمره و پرکاربرد مانند مواد غذایی خود را نیز از راه خرید اینترنتی تامین کنند و هرروز امکانات جدیدی به نرم‌افزار‌های این حوزه برای رفاه هرچه بیشتر مردم افزوده می‌شود.

مشکلات موجود در فرایند خرید اینترنتی خود را از طریق باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید

علاوه بر فروشگاه‌های اینترنتی یک سویه، که کالا‌هایی را از سوی تامین کننده و فروشنده به خریدار معرفی می‌کند و پس از بازخورد خوبی که فعالیت چنین فروشگاه‌هایی در فضای مجازی داشت، ظرفیت‌های جدیدی به این پیشرفت فناورانه افزوده شد.

راه اندازی سکو‌های ارتباطی دو سویه بین کاربران با امکان برقراری ارتباط بیشتر به مخاطبان این فرصت را می‌داد که هرفرد کالای مورد نظر خود را در فضایی برای دیگران به اشتراک گذاشته و اطلاعات کالایی که در معرض فروش گذاشته اند را ارائه دهند.

چنین فضایی به خریداران نیز این امکان را می‌دهد که کالای مورد نظر خود را به سادگی از طریق جست و جو پیدا کرده و آن را به صورت دست دوم از فروشنده آن خریداری کنند؛ این ظرفیت که بر بستر نرم‌افزار‌هایی همچون «دیوار» و «شیپور» ارائه می‌شد فارغ از محدودیت مکانی امکان خرید و فروش مجازی را بین کاربران فراهم می‌کند.

مشکلات موجود در فرایند خرید اینترنتی خود را از طریق باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید

در پی استقبال کاربران از چنین ظرفیت‌هایی در فضای مجازی، برخی مشکلات و خلا‌هایی در خدمات رسانی این فروشگاه‌ها از سوی خریداران مطرح شد که بخشی از آن‌ها توسط باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از پربحث‌ترین معضلاتی که در خرید بر بستر اینترنت و در فضای مجازی از سوی کاربران مطرح شده بود، تفاوت قیمت‌های بسیار زیاد در کالای یکسان توسط فروشگاه‌های اینترنتی متفاوت بود که پس از پیگیری‌های فراوان، دلیل اصلی این تفاوت قیمت، تعیین آن بر اساس نظر تامین کنندگان و خواست آن‌ها عنوان شد. تفاوت سفارش ثبت شده با کالای ارسال شده برای خریدار نیز از جمله مشکلاتی بود که از سوی کاربران فروشگاه‌های اینترنتی ثبت شده بود.

با توجه به اینکه امروزه خرید‌های اینترنتی تامین کننده بخش زیادی از نیاز‌های مردم هستند و اقشار مختلف جامعه از خرید بر بستر اینترنت استقبال می‌کنند، حل مشکلات موجود در این زمینه نیز تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و فعالان این حوزه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد تا فرصتی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده و از آن‌ها بخواهد تا با ثبت نظر در بخش انتهایی این گزارش، مهم‌ترین مشکلات و معضلات موجود در زمینه خرید و فروش‌های اینترنتی در نرم‌افزار‌های خرید و فروش و یا فروشگاه‌های اینترنتی را ارائه دهند. این کار باعث می‌شود تا مشکلات موجود در این زمینه پیگیری و برای رفع و رجوع آن‌ها پیگیری شود.

گزارش از عطیه طالبپور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۴:۰۵ ۲۶ تير ۱۴۰۱
سلام .
من کارت اعتباری آزمون علوم ورزشی روخرید کردم به مبلغ (105000)تومان اما متاسفانه میگن که ثبت نشده اگر میشه دراین زمینه همکاری لازم را مبذول بفرمایید.چون نمیتونم دومرتبه این مبلغ رو پرداخت کنم چونکه هزینه معاینه پزشکی هم مونده.
Iran (Islamic Republic of)
پاشایی
۱۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چند وقت پیش از یک فروشگاه به نام کالا برد kalabord یک چادر خرید کردم پول پرداخت کردم چند هفته بعد تماس گرفتم و جویای سفارش خود شدم که گفتن پست ارسال نمی کنه و باشه و از این حرفا وقتی چند روز پشت سر هم تماس گرفتم یک کد پیگیری پستی جعلی بهم دادن بعد از چند روز با استعلام از پست جریان جعلی بودن را متوجه شدم ودوباره تماس گرفتم سرتان را درد نیاورم فروسگاه پول را خورد وی اب هم روش مواظب این فروشگاهها باشید و قبل از خرید اعتبار ان را پرسو جو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام بامن تماس گرفتن که اگه فلان محصول رو خریداری کنی برنده ماشین میشی ماهم خریدیم پول عمل گشای مادرم رو
Iran (Islamic Republic of)
مهدیزاده
۱۸:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
از فروشگاه با نام‌بایا با آدرسhttps://www.baya.ir/ بعد از استعلام موجودی خرید کردم بعد از دوروز گفتن قیمت بالا رفته و نمیتونن ارسال داشته باشن و من باید انصراف بدم که وجه پرداختی رو پس بدن کلی فرم و بازی گفتن ثبت شد تا ۷۲ ساعت برمیگرددنن ۷روز گذشته و هنوز وجه برگردانده نشده لازم به ذکر هست کالای خریداری شده کپسول اکسیژن بوده و بارها گفتم مریض دارم باید کپسول بخرم ولی هیچ کاری نکردم بیخود پول رو ۷ روزه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
صبراله حمیدیان
۲۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام .چند روزی هست که از سایتها یا نرم افزارهای مختلف میخوام خرید اینترنی کنم انجام نمیشه .مشکل چیه ؟لطفا اطلاع رسانی کنید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
کلاخوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
به دلیل این که همه از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا ناراضی هستند لطفا از طرف مسئولین مربوطه و سازمان بازرسی کشور ی جریمه و تعطیل شود تا تلافی این همه فروش کالای بی کیفیت و تقلبی و علاف کردن مشتری و گرانفروشی و بدرفتاری کارکنان با خریدار و سرکار گذاشتن خریدار و .... در بیاید . چرا مسئولین پیگیری نمی کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام
ما کاربران ایرانی با یک بار خرید از سایت های اینترنتی هم اطلاعات تماس خود را به آنها داده ایم هم شماره تماس و اطلاعات شناسنامه ای را
لذا چون راهی برای حذف حساب پس از استفاده نیست این نگرانی را همواره داریم که این سایت ها هک شده و اطلاعاتمان در اینترنت منتشر شود لطفا پیگیری کنید از مجلس که موضوع اختیار حذف حساب کاربری به بخشی اجباری برای همه سایت ها تبدیل شود!
Iran (Islamic Republic of)
نقی لو
۱۳:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام.
من یه گوشی موبایل از سایت دیجی کالا خریداری کردم متاسفانه وقتی به دستم رسید دیدم که مشکل خودتاچی شدید داره وقتی پس فرستادمش به علل مختلف پس فرستادن و من ناچارا به شرکت گارانتی اش بردم با یه بررسی اولیه متوجه شدن که کالا تقلبی بوده و گوشی اکبند,نیست در همین بازه یه هفته ای قیمت گوشی من یه میلیون افزایش داشت ولی سایت مذکور علی رغم پیگیری های فراوان نه گوشی جدی و سالم تحویل من داد و گفت که متاسفانه توی سایت از کالای شما موجود نیست و نه مابه التفاوت این افزایش قیمت رو تحویل من داد,و این در حالی بود که کالا تحویلی من هم تقلبی بود و من کاملا اتفاقی متوجه شدم و چه بسا مواردی رخ میده که شخصی اصلا متوجه نمیشه. من طبق پیگیری ها و صحبت با وکیل متوجه شدم که این سایت قانون حمایت از مصرف کننده رو که میگه بایستی در این شرایط فروشنده ضرر مصرف کننده رو متقبل بشه زیر پا میزاره و مدعی است که این قانون توی سایت ما نیست. من با تعزیرات هم شکایت کردم ولی متاسفانه به دلیل انبوه شکایت ها هنوز بعد,دو ماه نوبت من نشده و از طرفی سایت نماد اعتبار الکترونیکی هم پاسخ صحیحی به من نداد و به یک پرسش و پاسخ کوتاه قناعت کرد. به نظر می اید که تمامی سایت ها بایستی قانون حمایت از مصرف کننده به عنوان بیس قوانین شان باشه و نه این که قانونی وضع کند که قانون حمایت از مصرف کننده را رعایت نمیکنیم و پس از تماس مشتری هم ادعا کنه این جز قوانینومن نیست. من پیگیری های زیادی انجام دادم و جواب نگرفتم
ممنون میشم شما پیگیر این تخلف باشید چه بسا اشخاص زیادی که شرایط این پیگیری را ندارند و ناچار از حق خود میگذرند. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۲۳:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
منکه به خرید از سایت های اینترنتی اطمینان ندارم
Turkey
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام.بنده درتاریخ۹۸/۸/۴تعداد۲۰عددکابل شارژبامدلDG925WUZ فست شارژسفارش دادم چندروزبعدجنس راتحویل گرفتم..وناباورانه وقتی ازبسته خارج کردم دیدم. کابل غیرفست وآشغال رارویش سلفون کشیده ولیبل DG925WUZچسبانده وفرستاده اندبامدلCBW4UA که اصلا کارآیی نداردبیش لز۷ماهه وبیشترلز۲۰مرتبه جه تلفنی ..پیامکی..ایمیلی..تقاضاورده ام کابل خریداری مراآورده واین آشغال راببرید هربارجواب داده اند درحال بررسی است هنوزم دارندبررسی میکنند. باتوجه به اینکه گفتم مرجوع نمیکنم وتعویض کنید.مامورشان رافرستاده انددرب منزل که کابل بده ببرم وپول آنرا پس ازمدتی واریزخواهندکرد.الان هم مدت ۲ماهه دیگه جواب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
حساب کاربریم توی دیجیکالا بالای 600 امتیاز دیجی کلاب هستش که ناگهان مسدودش کردن!! با پشتیبانی تماس میگیرم میگه ما کسیو بلاک نمیکنیم !! یعنی دروغ تو روز روشن!!!
واقعا نمیدونم به کی شکایت بکنم از دست این سایت کلاهبردار؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من از فروشگاه دیجی کالا واقعا راضی نیستم چون وسیله ی الکترونیکی را با گرفتن وام خریدم ولی هم نقص فنی داشت و عوض نکرد چون در کارتونش را باز کرده بودم و کشید به گارانتی و یک سال رفت وآمد و آخرش هم شد مثل وسیله دست دوم و عیبش برطرف نشد و حتی وسیله جانبی داخل کارتون را قبل از ارسال و خرید برداشته بودند و بعدا قبول هم نکردند که جای آن در کارتن خالی هست من که نمیگذرم خیلی هزینه رفت و آمد کردم و پولم هدر رفت بخدا واگذارشان کردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مشکل همینیه که همه دارین مینویسین و متوجهش نمیشین
همه از یه سایت خرید میکنیم
اگه رقیب درخوری بود کسب و کارها بیشتر هوای مشتریشونو داشتن
اگرچه همین الانشم ما جوونا ثابت کردیم اگه چوب لای چرخمون نکنن از پیرمردایی که دارن ما رو مثلا میگردونن، سه هیچ جلوییم :)
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۹:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام فروشگاه های اینترنتی هیچ ناظری رو بالا سرشان ندارن .هیچ کس تعداد کالاهای موجود انبارشون رو نمی دونه تو مواقع بحران کالاهای حساس رو سریع از دسترس خارج میکنند بعد قطره چکانی با چند برابر قیمت می فروشند.قیمت ها را تو همین قضیه بحرانی کرونا از رو کالا ها برداشتند و همه گزینه تماس بگیرید رو فعال کردند . کجای دنیا این روال هست کلا کلاهبرداری شیکی انجام میدن با کمک وزارت ارتباطات چون مثل کشورهای دیگه نمیاد قانون فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی رو تدوین کنه و این شرکت ها رو موظف به رعایت این قوانین کنه و عملا از موجودی انارها و اصلا واقعا برخی ها سایت های دلالی هستند نه فروشگاه آنلاین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
موردی که دوستان به آن اشارهای نکردند که خود من به اکثر فرروشندگان اینترنت شخصا"اعلام کرده و ترتیب اثری ندادند این موضوع بسیار مهم است که:در هنگام ثبت نام در اینگونه سایتهای تمامی مشخصات شما از قبیل شماره ملی آدرس دقیق کد پستی تلفن همراه ایمیل آدرس شماره کارت بانکی جهت عودت مبلغ سفارش کنسل شده را از شما میگیرند .در صورتی که این فروشگاه های اینترنتی مورد حمله هکر های اینترنتی قرار گرفته و هک شوند کلیه حسابهای بانکی و دارائیهای شما و...بابت خرید یک کالا از بین خواهد رفت به چه منظور این شرکت ها کد ملی از درخواست کنندگان میخواهند بعنوان مثال در همین دیجیکالا تا این اطلاعات را ثبت نکنید نمیتوانید سفارش داشته باشید.حفاظت این سایتها از حفاظت بانک ها و سازمان هایی که هک شدند که بالاتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز این اطلاعات به خاط فاکتور رسمی و ارزش افزوده میباشد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی صداقت
۱۸:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
در سایت آخرین خبر با سایت فروش نهال آشنا شدم درخواست خرید دو عدد نهال موز دادم برام دو تا توت فرستاد چند بار پیام دادم هنوز پاسخ نگرفته ام
Iran (Islamic Republic of)
محمد از اهواز
۱۸:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام،از شرکت اینترنتی بانه خرید کردم خریدم به موقع به دستم رسید ولی متاسفانه اون تعریفی که از کالا میکردن نبود،موتور جوشی که برام فرستادن زده بود الکترود ۵ آب میکنه ولی ۳ رو به زور آب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا رو مردم دیجی کالا کردن لطفا بهش بگید خودشو نگیره و کمتر گرون کنه اجناسشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
منصفانه به قضیه نگاه کنید علت گرونی بعضی کالاها در سایت
هزینه بسته بندی، هزینه ارسال، مالیات، تعرفه، کرایه، هزینه اینترنت برای ثبت کالا درصد سود، قیمت خود کالا رو هم در نظر بگیرید گاهی مواقع ارسال کننده به دلیل محاسبه اشتباه حتی با ضرر کالا رو برای خریدار ارسال می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خیلی مواقع اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من یک فروشگاه اینتر نتی دارم محصول رو از بندرعباس به شهرستان ها ارسال می کنم تازگی محدودیت های خیلی شدید روی اداره پست بندرعباس اعمال شده و قسمت ارسال هم به خاطر شیوع کرونا. تعطیل هست واقعا خیلی کار کردن سخت شده. لطفاً پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا چون رقیب ندارد خوب کلاه گذاری می کنه
من تو شهر خودم لباسشویی خریدم نو نو مشکل داشت نه فروشنده گرفت نه نمایندگی قبول کرد حالا فرض کن از دیجی کالا بخری قبول میکنه
شرح درست محصول هم نمیذاره تا ببینی خوبه نیست
قیمت هم فقط به نفع خودشونه نه مشتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
لطفا پیام ارسالی چند دقیقه پیش ما را هم ثبت کنید منتظر ثبت پیام ارسالی ام میباشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا منم کالایی را از فروشگاه اینترنتی خریدم که مثلا آکبند برام آوردند وقتی بازش کردم اولا دستگاهش نقص فنی داشت دوما جای یک وسیله ای که مربوط به همین کالا بود داخل کارتنش خالی بود بنابر این اطمینانی به این فروشگاهها نیست چون قبل از اینکه برای مشتری جنس را بیاورند وسایل مربوطه را از داخلش برمی دارند تا خودشان بفروشند و دوما دستگاه نو و آکبند و بدون عیب به مشتری نمی دهند بعد پول را میگیرند و تو چطور میتوانی ثابت کنی که یک وسیله ای از داخل کارتون این دستگاه برداشته شده و دوبار که دستگاه را مرجوع کردم و دوباره سومی هم اشکال داشت و پولم را پس ندادند گفتند در کارتونش باز شده و حتی تخفیف ندادند و کشید به کارت ضمانت و خلاصه یکسال رفت و آمد پیش گارانتی دهنده اش وسایلش هنوز استفاده نشده عوض شد و بازم اشکال اصلی برطرف نشد خدا ازشون نگذره که جنس خراب و برداشت وسیله از کارتونش و کلی مسائل دیگه که برای مشتری ایحاد میکنند و کسی هم برخورد ی با اینها نمی کند.
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
چرا نظارتی روی خرید و فروش بسته های اینترنتی نیست؟ حداقل یه سایت خبری پيگير شكايات ما باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
درود
من قبلا از دیجی کالا خرید میکردم مامور پست واسم میاورد ولی الآن پیک بسته را تحویل میده که اونم خودم باید از توی روستا پاشم برم توی شهر ازش تحویل بگیرم مگر یکی از خوبیای خرید اینترنتی جلوگیری از اتلاف وقت و ترافیک و عدم حضور بدلیل کرونا نیست ؟/
استان اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بنده یه شامپو از فروشگاه اینترنتی سفارش دادم تو مشخصات زده بود ساخت ترکیه ولی وقتی محصول به دست رسید ساخت ایران بود واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من از باسلام برنج خریدم.زده بود ارسال رایگان.
بعد از ثبت سفارش و پرداخت قیمت، فروشنده با من تماس گرفت و گفت باید هزینه پستی را خودت پرداخت کنی.وقتی به مسئولین سایت شکایت کردم هیچ ترتیب اثر ندادند و بعد از 20 روز پولم با هزار مکافات به حسابم برگشت.
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۴:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یه کار عوام فریبانه ای گه دیجی کالا داره انجام میده اینه که بعد از خرید جنس اگه کاربر بره تو پیج همون جنس کامنت بذاره، بهش امتیاز دیجی کلاب میده

خیلی از کاربرا هم واسه چند هزار تومن تخفیف گرفتن از طریق دیجی کلاب، میرن تو کامنت ها الکی از اون محصول تعریف میکنن که کامنتشون تایید بشه و امتیاز دیجی کلاب بگیرن. بقیه هم میخونن و فکر میکنن اره اون جنس عالیه حرف نداره.

اگه کسی فقط واسه چند هزار تومن تخفیف داره اینکارو میکنه، واقعا بی انصاف و مروت هست و به هم وطنانش خیانت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام یکی دیگر از مشکلات ثبت نشدن کشور ساخت محصول و اگر قرار باشه ۲۰ یا ۳۰ هزار هم هزینه پستی پرداخت بشه برای کالای ۱۰۰ هزار و بالاتر اصلا ارزش خرید نداره
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام از حسن توجه شما سپاسگزاریم. موضوع مورد نظر شما پیگیری خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدی
۱۳:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بهتره بگیم فروشگاه های کلاهبرداری اینترنتی
مخصوصا دیجی کالا
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یکی از مشکلات این هست که ممکنه جنسی که تحویل میگیری با جنس سفارش داده شده یکی نباشد
دوما بعضی از کالاها که تاریخ انقضا داشته باشن تو توضیح انها درج نمیشود
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام از حسن توجه شما سپاسگزاریم. موضوع مورد نظر شما پیگیری خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا قبلن خیلی خوب بود سه روز نشده سفارش به دستت میرسید و ارزیابی محصول از مشتری داشتن متاسفانه در ایام کرونایی عملکرد دیجی کالا به دیر کالا تبدیل شده من ده روز زمان برد تا مرسوله به دستم رسید و دیگه اهمیتی به ارزیابی نمیدن از یه فروشگاه برند همچین عملگردی قابل قبول نیست نمیدونم تو کشور ما وقتی تقاضا زیاد میشه کیفیت کار صفر میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد پیربابا
۱۲:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
متشکر از پیگیری خوب و به موقع
من از مشتریان دیجی کالا هستم
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تا مدتی قبل فروشگاه خوبی بود اما مدتی است یک مقدار شیطنت دارد یا بهتر بگم کلاه برداری می کند
دو بار برای خودم پیش اومده که کالایی رو میخرم ولی کالایی مشابه برام میفرسته یه بار کالای مشابه حدود 80هزار تومان از کالایی که من سفارش دادم ارزانتر بود اما من دیر متوجه شدم و کالا رو باز کرده بودم و دیگه مرجوع نکردم
دفعه بعد همین دیروز بود که من یه کالای اصل سفارش دادم و دیجی کالا کالای غیر اصل که تو سایت خودشون نوشته غیر اصل برام فرستاد وقتی هم تماس گرفتم برای مرجوعی خیلی بی ادبانه با من صحبت کردن (مکالمه من تو خود سامانه دیجی کالا موجوده و خودشون ضبط مبکنن میتونید پیگیر بشید) و رسما داشتن من رو بازجویی میکردن
اگر پیگیر بشید من به نوبه خودم حامی شما خواهم بود چون دنیا داره به سمت خریدهای اینترنتی میره و خوب نیست در کشور بزرگ ما ایران سرافراز این طور اتفاقات پیش بیاد که مردم شاکی بشن
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام از حسن توجه شما سپاسگزاریم. موضوع مورد نظر شما پیگیری خواهد شد.
-
ناس
۱۲:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
فروشگاه های اینترنتی جهت صحت از پرداخت مشتریان کپی از کارت بانکی را می خواهند که این موضوع باعث نگرانی افراد صاحب حساب می شود اگر این مدرک برداشته شود و جایگزینی دیگر برایش در نظر گرفته شود بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من از با سلام محصولی رو سفارش دادم پرداخت کردن بعد دو هفته زنگ زدن فروشنده نمیتگنه کالا رو تامین کنه.از یه غرفه دیگه لاک ناخن خریدم کلا برسش از دراومده بود.قیمت ها هم که گرونه تازه هزینه ارسال هم اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من هم 2محصول خریدم بعدازچند روز زنگ زدن گفتن موجودی نداریم و توی سایت تعدادکه زده شده دقیق نیست
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۱:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بارها پیش اومده که خرید اینترنتی کردم و اون جنس رو نداشتن و برای برگرداندن پولم تا از طریق ای نماد شکایت نکردم برگشت نزدن
حالا تو اون مدت با پول من چه سودهایی بردن به کنار ولی عدم برخورد و تکرار این قضیه آزار دهندست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
جنسی که ندارند رو چرا میذارن واسه فروش بعد میگن موجود نیست؟
عکس کالا با کالای ارسالی تفاوت داره با کجا اباید هماهنگ کنیم بعد هم پس نمی گیرند؟
به مشتری چه ربطی داره که کالا در حین مسیر شکسته؟ فروشنده میگه سالم پست هم میگه سالم باز می کنی شسکته حالا کی باید خسارتش رو بده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدزارعی
۱۱:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالاوقتی موجودی یک جنسشون تمام شده بود ، بدون اطلاع به مشتری یک کالای دیگر را فرستادند.
Germany
محمد امین
۱۱:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا یه سری از قیمت هاش از قیمتی که تو بازار هست گرونتره آخه چرا؟ جرا با قیمت بازار یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کاش گرون بود وحشتناک قیمت گذاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
خرید از اینترنتی و فضای مجازی خیلی خوبه که دست واسطه ها و دللان حذف بشه ، البته مشکلات هم داره ، یکیش زمان هست که کالا گاهی دو هفته یا بیشتر طول می کشه که دست مشتری برسه ، اگر به تعطیلات هم بخوره دیرتر ، بعدیش هم عدم تطبیق کالای ارسالی با عکس داخل سایت ارایه کننده هست .بعدیشم مشکل عدم وجود سایت آنلاین که شکایتها را رسیدگی سریع و نظارتی و رسیدگی کنه ، که خریدار مجبور نشه ، از وقت عمرش بزنه به مراجعه به دادگاه از وقتش و کارش بزنه یکسال توی ذادگاه دوندگی کنه ، که آخرش آیا به حقش میرسه یا نه
بعد ببین ده ها یا صد ها برابر از ارزش کالا خرج کنه که آیا به حقش برسه یا نرسه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی معتبر ،عالی هستند و نسبت به خرید حضوری بهتر عمل می کنند، کاش مسئولین دولتی هم از بخش خصوصی موفق،الگوبرداری میکرد و خدمات غیر حضوری را بیشتر می نمود.
Iran (Islamic Republic of)
tln
۱۱:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مشکل دیجی کالاست

من چند وقت پیش خرید کردم و پولشو همون لحظه متاسفانه پرداخت کردم بعد چند ساعت پشیمون شدم و خواستم لغو کنم تا یه مدل دیگه سفارش بدم و طبیعیه
زنگ زدم دیجی کالا لغو کردن و گفتم پولمو برگردون به حساب ولی وقتی برگشت خورد ۱۵ هزار تومن الکی از پولم کم کرده بود
دیجی احمق مگه من حین خرید ۱۵ تومن کم کردم!!!!! که حالا تو میای مفتکی ۱۵ تومن کم میکنی
بحث پولش نیست ولی پول درستی نبود راضی نبودم و نخواهم بود بعدا روزای بعد صحبت ها داریم باهم در محکمه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اولا 15 هزار تومن پولی نیس که براش اینقد حرص و جوش بخوری

دوما تو همه سایتها چه ایرانی چه خارجی حتی بلیط اتوبوس هواپیما قطار اگه سفارش رو لغو کنی یه درصد کمی بعنوان جریمه کسر میکنن و مابقی رو برمیگردونن
Germany
سعید
۱۱:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یکبار به تازگی از معروفترین سایت خرید اینترنتی داخلی یک لب تاپ خریدم بعد از تحویل متوجه شدم دستگاه باز شده و دارای مشکلات هر بار تماس گرفتم بهم گفتن منتظر باشین خبر میدیم الان چند ماه گذشته
Iran (Islamic Republic of)
مصطقی
۱۲:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
کاش اسم سایت را مینوشای ال حواسمان بیشتر شود ممنون
Germany
سعید
۱۱:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یکبار به تازگی از معروفترین سایت خرید اینترنتی داخلی یک لب تاپ خریدم بعد از تحویل متوجه شدم دستگاه باز شده و دارای مشکلات هر بار تماس گرفتم بهم گفتن منتظر باشین خبر میدیم الان چند ماه گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من چندین خریدازسایت باسلام داشتم که پس واریز پول هرکدام به دلایل عجیب کنسل شد وقتی با پشتیبان تماس گرفتم گفتن تعدادکه در سایت به عنوان موجودی نوشته شده صحیح نمی باشد و پول شما را72ساعت بعد برمیگردانیم این مورد چندبار تکرار شد
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۰:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یبار لاز ه سایت معتبر که همه میسناسن خرید کردم یه مته دریل خریدم تو عکس دو سر مته بود اما وقتی رسید دستم فقط یه سرش مته بودم دیگه برام عبرتی شد قید خرید اینترنتی رو زدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین خسرونژاد
۱۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مهمترین مشکل خرید اینترنتی من از دیجیکالا هست که مثلا دوربین شیماموی مدل 05 خریدم مدل 02 فرستادن که از لحاظ ظاهر یکی هستن و خیلی ها نتوجه نمیشن ولی قیمت 200 هزار تومان اختلاف دارد و به علت موانع که میزارن ارزش پس دادن نداره نمیشه پس فرستاد یا پولت پس بیگیری همچنین گارانتی دیجیکلا یک ماه طولش میده آخر همون جنس پس میفرسته برات شکایت های که از نماد میشه رو هم میپیونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هیچ مشکلی نیست فقط آنقدر کرانه و پول نداریم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مشکلات اقتصادی را پیگیری کنید
کمرمون شکست نصف شددددد
آخرین اخبار