ارتقای ۱۱۳ سایت مخابراتی در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۹۶ تاکنون، ۱۱۳ سایت مخابراتی در مناطق مختلف استان کردستان ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۹۶ تاکنون ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان ۳۱ درصد رشد داشته است.

او افزود:ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ابتدای دولت دوازدهم در کردستان ۴۸ درصد بود که اکنون به ۷۹ درصد افزایش یافته است.

سعیدی با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در کردستان از ۷۷۶ هزار مورد در سال ۹۶ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در سال ۹۹ رسیده است، اضافه کرد: در این مدت ۱۱۳ سایت مخابراتی در مناطق مختلف استان ارتقا یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه تعداد سایت‌های Bts استان از یک هزار و ۱۲۵ عدد در ابتدای دولت دوازدهم به ۲ هزار و ۸۹۶ مورد در سال جاری رسیده است، افزود: خطوط تلفن همراه نیز از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافت.

اوبه افزایش ۱۰ هزار پورت تلفن ثابت روستایی در این مدت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۸۳ روستا به اینترنت پرسرعت مخابرات و ۵۵۸ روستای دیگر نیز به اینترنت بی‌سیم LTE متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه ۵۰۷ روستای استان نیز به اینترنت پرسرعت تلفن همراه نسل ۳ G یا ۴ G مجهز شده است، اظهار داشت: قرار است ۹۲ روستای استان به دستگاه ATM مجهز شوند و تاکنون در ۴۲ روستا این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.