بی توجهی گردشگران به دستورالعمل های بهداشتی

شهردار یاسوج گفت: سکونت موقت گردشگران استان‌های با وضعیت قرمز در آبشار یاسوج تهدیدی جدی برای مردم کهگیلویه وبویراحمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های آبشار یاسوج را مسدود می‌کند، اما باغداران و ساکنان، هر بار مسیر مسدود شده را باز می‌کنند، گفت: برای آبشار، باید یک نسخه واحد وجود داشته باشد.

نستهن مقدم با بیان اینکه در شرایط کنونی با دو تهدید مواجهیم افزود: یک تهدید، رعایت نکردن برخی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بوده و تهدید دوم، سکونت موقت گردشگران استان‌های با وضعیت قرمز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
مقدم با اشاره به وضعیت اماکن تفریحی شهر یاسوج در شرایط کنونی، بیان کرد: پارک‌های عمومی به جز آبشار، از وضعیت مناسبی برخوردارند و با توجه به محدودیت‌های قانونی اعمال شده، تنها پنج تا ۱۰ درصد جمعیت سال‌های گذشته در پارک‌ها حضور می‌یابند.

او در مورد وضعیت آبشار یاسوج هم گفت: همراه با اعضای شورای تامین شهرستان بویراحمد، بازدید مشترکی از این مکان گردشگری داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم.

شهردار یاسوج افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های بخشِ مربوط به شهرداری را مسدود کردیم، اما مالکان باغ‌های این منطقه برخی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مردم بدون رعایت فاصله اجتماعی، خودرو‌ها را در این مکان‌ها پارک کرده و مسیر آبشار را پیاده طی می‌کنند.

مقدم خواستار استفاده از اعتبارات کرونایی برای کمک به شهرداری شد و گفت: بیش از ۱۵۰ کارگر فضای سبز شهری را کنترل می‌کنند که هیچ درآمدی ندارند.

شهردار یاسوج گفت: چهار ماه است که هیچ عوارضی نتوانستیم بگیریم و حقوق کارگران فضای سبز ما پرداخت نشده، بنابراین انتظار داریم از این تسهیلات برای کمک به پرداخت مطالبات کارگران سیما و منظر شهری، به شهرداری کمک شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۹
باید ی فکری کنن مسئولان