خطر تبدیل وضعیت استان مرکزی از زرد به قرمز / تشکیل گروه‌های بازرسی و نظارت بر ادارات و اصناف

استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار داررد و خطر تبدیل وضعیت از زرد به قرمز است.

بختیاری فرماندار شهرستان اراک، مرکز استان مرکزی در حاشیه جلسه پدافند زیستی و ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای شهرستان اراک در گفت و با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه در سطح استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم گفت: خطر تبدیل وضعیت از زرد به قرمز است.

بختیاری با بیان اینکه استان مرکزی با عملکرد بسیار خوبی که داشته از مقام دوم شیوع کرونا در بدو امر که بعد از قم بودیم الان به مقام بیست و دوم رسیده افزود: در حال حاضر استان مرکزی در مرحله وضعیت زرد قرار دارد، ولی به دلیل اینکه در کنار استان‌هایی هستیم که وضعیت قرمز دارند در معرض خطرهستیم و احساس خطر می‌کنیم که به وضعیت قرمز برگردیم.

او اضافه کرد: اگر مردم رعایت نکند طبق هشدار‌های علوم پزشکی ممکن است وضعیت ما قرمز شود که در این صورت مسئولان استان طبق قانون مکلف به افزایش محدودیت‌ها و اعمال سخت گیری‌هایی می‌شوند که در ابتدای شیوع کرونا بود.

تشکیل گروه‌های بازرسی و نظارت بر ادارات و اصناف

فرماندار شهرستان اراک بیان کرد: تشکیل گروه‌های بازرسی و نظارت بر اجرای دستور العمل‌های بهداشتی در اصناف و ادارات دستور کار جلسه پدافند زیستی و ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای شهرستان اراک بود که در این گروه‌ها کارشناسان توانمند دستگاه‌های مختلف حضور خواهند داشت و اصناف و مسئولین اتحادیه هم همراهی خواهند کرد.

او ادامه داد: حضور گروه‌های متعدد نظارت و بازرسی در دو محور اصناف و ادارات انجام می‌شود که در مورد اصناف به کسبه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بار اول تذکر می‌دهیم و اگر تکرار شود طبق مقررات برخورد می‌کنیم و اگر لازم باشد واحد صنفی پلمب می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: درمورد ادارت هم ورود به همه دستگاه‌های دولتی و همه مراکزی که به طریقی نمایندگی دولت و حکومت را دارند و در شهرستان هستند باید با ماسک باشد و هیچ دستگاهی حق ندارد اجازه ورود مراجعه کننده بدون ماسک را بدهد.

او تاکید کرد: مراکزی هم که خودشان متولی سلامت هستند از جمله داروخانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و مراکز سلامت از نظر رعایت کارکنان و مراجعه کننندگان و ضد عفونی محیطمورد نظارت قرار خواهند گرفت و دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری هم باید مکان‌های عمومی از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را ضدعفونی کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.