کرمانشاه سالانه تنها ۲۰ روز با مشکل کمبود برق روبه رو است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه گفت : در این استان سالانه تنها ۲۰ روز با مشکل کمبود برق روبه رو هستیم و برای تامین آن نیاز به همراهی مردم داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیدعلی مراتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه گفت : براساس برآوردهای انجام شده هر سال تابستان ۲۰ روز که شدت گرما و افزایش پیدا می کند ما با کمبود برق روبرو هستیم.

او گفت : این کمبود مربوط به چهار ساعت در روز که جزء ساعات پیک مصرف و گرما است می شود و در دیگر ساعات مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه برای تامین برق در این ایام به همکاری و صرفه‌جویی مردم نیازمندیم،افزود: تفاهم نامه هایی به منظور کاهش مصرف برق در ساعات اوج با برخی از ارگان ها امضا شده است.

مرآتی افزود: تاکنون با همکاری خوب مردم‌ و دستگاه های اجرایی همچون پارسال مشکلی برای تامین برق کرمانشاه احساس نشده است و حتی یک روز خاموشی را نیز تجربه نکرده ایم.

او با اشاره به خسارت قطعی برق در سال ۹۷ به صنایع و مشترکان خانگی ادامه داد: سال گذشته در طرح صفر ۹۸ خاموشی و قطعی برق در استان نداشتیم، امسال نیز با راهکارهایی که در طرح صفر ۹۹ برنامه ریزی شده تمام تلاش وزارت نیرو جلوگیری از قطعی برق است که بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه، اوج مصرف روزانه برق استان در پارسال را ۷۳۲ مگاوات ذکر کرد و افزود: امسال با کمک استانداری تفاهم نامه‌های متعددی با ارگان ها، نیروی انتظامی، سپاه، صنایع و بهره برداران کشاورزی در راستای رعایت مصرف برق در ساعات پیک مصرف و صرفه جویی بهینه انعقاد کرده ایم.

مرآتی گفت: براساس دستورالعمل وزارتخانه کاهش تعرفه مناطق گرمسیری در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب اعمال خواهد شد و به دنبال گرفتن اعمال این تعرفه برای شهرستان ثلاث باباجانی با کمک استانداری هستیم.

او در خصوص بخشودگی هزینه های برق مناطق زلزله زده استان در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ گفت: هنوز از سوی وزارتخانه ابلاغیه ای بخشودگی برق مناطق زلزله زده که شامل چه بخش‌هایی از مشترکان می شود و براساس چه شاخص هایی باید باشد به شرکت توزیع نیروی برق استان ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار