پذیرش فرزند خوانده‌های غیرقانونی مشکلات گسترده‌ای به وجود می‌آورد

رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: پذیرش فرزند خوانده‌های غیر قانونی، مشکلات گسترده‌ای برای کودکان، جامعه و خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

اورِِژانس اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد علیرضا حسین بیگی رئیس دادگستری شهرستان میبد در بازدید از اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی میبد از فعالیت‌های اجرایی این مرکز تقدیر کرد و گفت: ورود افراد غیر بومی و مهاجر به دلیل اشتغال در صنایع و بهره‌گیری از امکانات میبد، پیامد‌هایی را به دنبال داشته است. به گفته او این موضوع بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم میبد تاثیر گذاشته و لازم است، آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از افراد غیربومی به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد اذعان کرد: قبول سرپرستی فرزند به صورت غیر قانونی در میبد به چشم می‌خورد که باید به صورت جدی با آن برخورد کرد، زیرا پرونده‌های غیر قانونی و پذیرش کودکان به عنوان فرزند خوانده می‌تواند تبعاتی به دنبال آورد که برای جامعه، خانواده و خود کودکان مشکل ساز است.

سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد نیز در این بازدید گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی باعث تخریب خانواده‌ها می‌شود که اقدامات پیشگیرانه از سوی ارگان‌های ذیربط نظیر آموزش و پرورش بسیار کارساز و مهم است.

آموزش دانشنامه ازدواج، مشاوره‌های خانوادگی در خصوص دعوی زوجین و مشاوره به افراد خود معرف از جمله مواردی بود که رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد به عنوان فعالیت اورژانس اجتماعی میبد نام برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار