ترامپ باز هم پروتکل تشریفاتی را نقض کرد+ عکس

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم روز استقلال این کشور بار دیگر، پروتکل تشریفاتی را نقض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای مراسم روز استقلال آمریکا به داکوتای جنوبی سفر کرده بود بار دیگر پروتکل تشریفاتی را نقض کرد.

ترامپ و همسرش ملانیا پیش از سخنرانی در نزدیکی بنای یادبود «راشمور» به تماشای آتش بازی و اجرای سرود ملی آمریکا پرداختند.

ترامپ همزمان با پخش سرود ملی آمریکا بار دیگر پروتکل تشریفاتی حین پخش سرود ملی را نقض کرد. در حالی که ملانیا ترامپ دست خود را به نشان احترام روی قلب گذاشته بود، ترامپ به جای آنکه همین حرکت را انجام دهد، دست راست خود را به نشان سلام نظامی روی ابروی راستش قرار داد.

این اشتباه ترامپ واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

ترامپ باز هم پروتکل تشریفات را نقض کرد+عکس

اندرو فینبرگ، خبرنگار نیوزویک در کاخ سفید در واکنش به این اقدام ترامپ نوشت: آیا کسی می‌تواند به ترامپ توضیح دهد که به عنوان یک غیرنظامی باید در زمان پخش سرود ملی، قلب خود را تسلیم کند؟

طبق قوانین و پروتکل تشریفاتی افرادی که هرگز در ارتش آمریکا خدمت نکرده اند و به جنگ نرفته اند نباید هنگام پخش سرود ملی سلام نظامی دهد. سلام نظامی مختص کهنه سربازان و افرادی است که در جنگ بوده اند. ترامپ در حالی سلام نظامی داده است که برخلاف بسیاری از روسای جمهور آمریکا سابقه شرکت در جنگ را نداشته است.

یکی دیگر از کاربران نوشت: من هرگز در ارتش نبوده ام، اما می‌دانم که نباید سلام نظامی کنم.

کاربر دیگری نوشت: یک نفر به ترامپ توضیح دهد که یک غیرنظامی باید دست خود را حین پخش سرود ملی همانند همسرش روی قلبش بگذارد.

یک آمریکایی عصبانی نیز نوشت: ترامپ هر روز ما را با روش‌های جدیدش خجالت زده می‌کند.

طبق قانون پرچم در آمریکا، افراد باید هنگام پخش سرود ملی این کشور دست راست خود را روی قلب گذاشته و رو به پرچم، به آن نگاه کنند. پرسنل نظامی یا کهنه سربازان باید سلام نظامی کنند. هرچند افرادی که این حرکت را انجام ندهند مجازات نمی‌شوند.

ترامپ پیش از این پروتکل تشریفاتی را در انگلیس نقض کرده بود. او هنگام دیدار با ملکه الیزابت دست خود را روی شانه او قرار داده بود که خلاف قوانین تشریفاتی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ترامپ قمارباز ننگ
آخرین اخبار