بزرگداشت روز ادبیات کودک در کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه روز ادبیات کودک در کانون خبر داد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان و روز بزرگداشت زنده‌یاد مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان، ۱۱ عنوان برنامه در سطح مراکز و ستاد کانون استان اجرا می‌شود.

زاهدی افزود: معرفی شخصیت آذریزدی، اجرای مسابقه از آثار آذریزدی، روخوانی از آثار آذریزدی در گروه‌های مجازی، دعوت از نویسنده و پرسش و پاسخ در گروه مجازی، معرفی آثار مهدی آذر یزدی و فعالان ادبیات کودک و نوجوان، بارگذاری کلیپ و محتوا در گروه مجازی، ارسال فایل ۸ جلدی کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در گروه‌های کودک و نوجوان برای مطالعه اعضا، معرفی بابای قصه‌ها و نوشتن متن برای مهدی آذر یزدی، شعرخوانی و اجرای مسابقه داستان یکصد کلمه‌ای برای نوجوانان با موضوع من یک داستان نویسم از مهمترین رنامه‌های ویژه گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان می‌باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه ناقلا»، «گربه تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی از جمله آثار مرحوم آذریزدی است که امروزه در قفسه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله پر مخاطب‌ترین آثار به شمار می‌روند.

زاهدی یادآور شد: زنده یاد مهدی آذریزدی ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت و در حسینیه خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.