تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای رونق اشتغال در روستا‌ها

استاندار مازندران گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود ۶ درصد امسال برای اشتغال روستایی به مازندران اختصاص داده شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اشتغال روستایی به مازندران اختصاص داده شد که نرخ سود این تسهیلات ۶ درصد است.

او افزود: دو تا سه طرح بزرگ و برخی طرح‌های دارای اولویت از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

حسین زادگان با بیان اینکه سهم مازندران در تسهیلات خسارت دیدگان کرونا، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار نفر تاکنون در سامانه دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند و افراد واجد شرایط تا ۴ روز دیگر فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

استاندار مازندران گفت: بیشترین ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی در بخش حمل و نقل با بیش از ۷ هزار پرونده بود.

حسین زادگان ادامه داد: سازمان جنگل‌ها و جهاد کشاورزی باید تا حداکثر یک ماه زمین‌های منابع ملی را معرفی کند و با توجه به نیاز، سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلفی مانند گردشگری، کشاورزی، صنعت آب و برق به آن‌ها معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

او افزود:کار‌های مربوط به سرمایه گذاران خارجی که در فعلا در استان فعالیت می‌کنند باید با اولویت انجام و طرح‌های جدید ابتدا برای آن‌ها تعریف شود.

حسین زادگان گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی که در استان‌های دیگر به صورت موفق عمل کرده اند هم برای سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت کشاورزی و خدمات مازندران دعوت می‌شوند.

اختصاص ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات روستایی اشتغال در مازندران

کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت اختصاص تسهیلات روستایی را از اواخر سال ۹۶ از طریق صندوق توسعه ملی شروع کرده است،گفت: سهم مازندران حدود ۴۱۵ میلیارد تومان با نرخ سود ۶ درصد بود که حدود ۳۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

او افزود: در مرحله یک تا چهار طرح اشتغال روستایی حدود ۹۵ درصد پرداختی داشتیم و برای ایجاد هر شغل یک سرانه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

اصغری گفت: مرحله پنجم این طرح نیز به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان اخیرا ابلاغ و در ادامه همان تسهیلات ۶ درصدی از صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: هنوز اعتبار مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی به بانک‌ها اختصاص داده نشده است.

ادامه ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت دیدگان کرونا

غلامی راد رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه مازندران،گفت: کرونا در دو بخش اقتصاد عمومی و اقتصاد بخش خصوصی تاثیراتی گذاشت که در بخش حمل و نقل، بیشترین اثر را داشت.

او افزود: حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم ما از اثرات اقتصادی کرونا بوده که به دلیل عدم استقبال مردم ثبت نام حداقلی انجام شد.

غلامی راد گفت: از افرادی که تحت تاثیز کرونا بودند می‌خواهیم در این ۴ روز باقیمانده ثبت نام کنند تا بتوانیم سهم این تسهیلات را جذب کنیم.

او افزود: سقف نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد است و ۶ درصد نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار یارانه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه مازندران، گفت: بررسی وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی، آخرین وضعیت عملکرد اعتبارات اشتغالزایی و اثرات اقتصادی کرونا بر اقتصاد استان مهم‌ترین دستاورد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران بود.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار