آغاز مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کرونا در یک شرکت داروسازی

یک شرکت داروسازی در آمریکا مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کرونا را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن ویروس کرونا در آمریکا آغاز شد.

این واکسن به وسیله شرکت مودرنا و مرکز ملی بیماری‌های واگیردار و آلرژی دولت فدرال در حال توسعه است. آزمایش واکسن جدید قرار است در نزدیک به یکصد مرکز تحقیقاتی در آمریکا انجام شود.

مرحله سوم آزمایش واکسن کرونا در آمریکا بر روی ۳۰ هزار داوطلب انجام خواهد شد و میزان کارایی و بی خطر بودن آن مورد سنجش قرار خواهد گرفت. قرار است به داوطلبان در یک دوره ۲۸ روزه، دو دوز واکسن ۱۰۰ میکروگرمی تزریق شود.

مرحله نخست آزمایش این واکسن بسیار امیدوارکننده انجام شد. تمامی داوطلبانی که این واکسن را دریافت کردند آنتی بادی (پادتن) مقابله با ویروس کرونا در بدنشان تولید کردند و عوارض جانبی دارویی زیادی در آن‌ها گزارش نشد. عوارض کم خطر و ملایمی مانند سردرد، درد عضلانی، بی حالی و لرز از مواردی بود که در برخی داوطلبان مشاهده شد.

مرحله نخست این آزمایش بر روی تعداد کمی از افراد انجام شد. اما در مرحله دوم محققان از افراد زیادی برای سنجش کارایی واکسن استفاده کردند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد واکسن شرکت مودرنا یکی از ۲۵ واکسن ویروس کرونا در جهان است که هم اینک به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.


بیشتر بخوانید


شرکت مودرنا یکی از چندین شرکت داروسازی است که از سوی "برنامه دولتی تولید واکسن کرونا آمریکا" مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد. این شرکت اعلام کرد روز یکشنبه ۴۷۲ میلیون دلار از مرکز تحقیقاتی بیومدیکال برای انجام مرحله سوم آزمایش واکسن کرونا دریافت کرده است. این شرکت تاکنون ۹۵۵ میلیون دلار برای توسعه واکسن کرونا از دولت آمریکا پول گرفته است.

با افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، واشنگتن میزان سرمایه گذاری برای یافتن واکسن کووید ۱۹ را افزایش داده است. تاکنون ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۵۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار