اجرای طرح "بایدو" برای شهروندان مشهدی

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزار و ۲۰۰ دوچرخه در قالب طرح "بایدو"در اختیار شهروندان قرار می گیرد و در فاز نخست که انتهای مرداد ماه، ۴۰۰ دوچرخه آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: " بایدو" دوچرخه ایست که برای همه شهروندان اعم از زن و مرد در نظر گرفته ایم و این موضوع در طراحی دوچرخه‌ها نیز لحاظ شده است و از این حیث تبعیضی قائل نشدیم.

او افزود: طبق توافقی که با سرمایه گذار صورت گرفته است مقرر شده ۱۲۰۰ دوچرخه در قالب این طرح در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در فاز نخست که انتهای مرداد ماه، ۴۰۰ دوچرخه آماده بهره برداری است.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: صاحب برند "به پردازان" در ازای درج لوگوی شرکت خود روی دوچرخه‌ها نسبت به تامین هزار و۲۰۰ دوچرخه اقدام می‌کند، این دوچرخه‌ها نسبت به روز و با کیفیت بوده و به همین منظور حمایت از تولید داخلی از شرکت آساک، کارخانه‌ای که به دلیل شرایط اقتصادی ماه‌ها تولیدی نداشت، در حال تهیه است.

بهاروند بیان کرد: چنانچه استقبال و نیاز شهروندان بیش از هزار و۲۰۰ دوچرخه باشد، در ادامه مدیریت شهری، خود اقدام به تامین دوچرخه خواهد کرد.


بیشتربخوانید



او تصریح کرد: این طرح کاملا با طرح ایستگاه‌های دوچرخه که قبلا اجرا شد و موفق هم نبود، متفاوت است. در این طرح ایستگاهی مشابه گذشته وجود ندارد و شهروندان می‌توانند تنها با نصب یک اپلیکیشن از این دوچرخه‌ها استفاده کنند و در هر مکانی مایل بوده آن را پارک کنند و به مسیر خود ادامه دهند، چرا که دوچرخه‌ها دارای قفل مرکزی و چی پی اس بوده و قابل ردگیری هستند، البته چرخ بند‌هایی تعبیه می‌شود تا هم برای دوچرخه‌های شخصی وهم برای این دوچرخه‌ها قابل استفاده باشد.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد ساخته شده و در این خصوص در کشور اول هستیم، امسال هم حدود ۵۰ کیلومتر به این میزان اضافه خواهیم کرد و از این به بعد در ساخت خیابان‌های جدید ساخت مسیر دوچرخه لحاظ می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: قرار دادی با راهنمایی رانندگی داریم و یکی از موارد آن برخورد با کسانی است که در مسیر دوچرخه مانع ایجاد می‌کنند. از راهنمایی رانندگی خواستیم با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و در صورت تکرار تخلف جریمه شوند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.