مدارس خراسان جنوبی، پذیرای عزاداران حسینی

فضای باز مدارس استان در ایام عزاداری محرم، آماده برپایی مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان است.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت کشور، آموزش و پرورش آماده همکاری با هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز مدارس استان است.

او بیان کرد:هیئت‌های دارای مجوز برگزاری مراسم عزاداری از سامانه بیرق، می‌توانند با مراجعه به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها از فضای باز مدارس استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: به همه مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها تاکید شده است که نهایت همکاری را با مسئولان هیئت‌های مذهبی داشته باشند و فرایند واگذاری فضای باز مدارس را برای مراسم ایام محرم تسهیل کنند.


بیشتر بخوانید


واقعی با اینکه همه‌ی مدارس استان مناسب برگزاری مراسم عزاداری نیستند افزود: تنها مدارسی که فضای رو باز بزرگ و سرایداری داشته باشند، میزبان عزاداران حسینی هستند.

او تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در فضای باز مدارس، مستلزم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و حفظ اموال و تجهیزات مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی برای استفاده از فضای باز مدارس در ایام دهه اول محرم می‌بایست معرفی نامه رسمی از تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بیمه‌نامه حوادث را به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ارائه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.