اهتزاز پرچم یاحسین (ع) بر فراز قله شیخادار بلندترین قله کشور عراق

کوهنورد گیلانی با صعود به قله شیخادار بلندترین قله کشور عراق پرچم عاشورایی یاحسین (ع) و پرچم جمهوری اسلامی ایران را برفراز این قله به اهتزار در آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یاسر ستوده ،کوهنورد پرافتخار گیلانی، اولین کوهنورد ایرانی است که به بلندترین قله کشور عراق صعود کرده و توانست با صعود به قله شیخادار بلندترین قله کشور عراق پرچم عاشورایی یاحسین (ع) و پرچم جمهوری اسلامی ایران را برفراز این قله به اهتزار در بیاورد.

قله شیخادار بلندترین قله کشور عراق است که در منطقه امنیتی صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته و به دلیل درگیری‌های منطقه‌ای صعود به آن بسیار خطرناک است.

با وجود تحرکات گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه و درگیری‌های شدید این کوهنورد با حمایت و پشتیبانی سپاه پاسداران آذربایجان غربی و شهرستان پیرانشهر و لشکر ۱۷ زمینی قم موفق شد تا با شور حسینی در اولین روز محرم پرچم عاشورایی یا حسین (ع) را بر فراز قله‌ای رفیع و سخت به اهتزاز در آورد.

ستوده در سال‌های گذشته با صعود به بلندترین قلل قاره‌های اروپا، آسیا و اهتزاز پرچم عاشورایی یاحسین (ع) و پرچم ایران بر فراز آن‌ها توانسته بود برای ایران افتخارآفرینی کند.

این کوهنورد گیلانی با تقدیم صعود خود به شهدای مدافع وطن و هشت سال دفاع مقدس اعتقاد دارد با وجود درگیری‌های نظامی در منطقه و شرایط بسیار خطرناک این صعود به بهترین شکل ممکن انجام شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.