معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

۱۵۰ میلیون ریال از سوی خیرین هزينه محرم شد

حجت‌الاسلام رستمی گفت:۱۵۰ میلیون ریال بصورت نقدی از سوی خیرین به برپایی مجالس عزاداری محرم در استان کردستان کمک شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت:یک هزار و ۶۸۹ مراسم عزاداری ویژه دهه اول ماه محرم در هیات‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌های مناطق مختلف این استان برگزارشد.

او افزود:از این تعداد مراسم، ۸۹۱ مورد در قروه، ۶۶۰ مورد در بیجار، ۵۵ مورد در سنندج، چهار مورد در سقز، ۳۳ مورد در کامیاران، ۱۱ مورد در مریوان، ۱۱ مورد در دیواندره، ۱۱ مورد در بانه و ۲۲ مورد نیز در دهگلان برپا شده است.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون ریال بصورت نقدی از سوی خیرین به برپایی مجالس عزاداری محرم در استان کمک شد، افزود: توزیع ۳۴ هزار عدد ماسک، توزیع یک هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده، توزیع ۶۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ، تهیه پوستر و پرچم و اقلام تبلیغات محیطی، توزیع ۱۶ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از دیگر کمک‌های خیرین بود که در مجموع با ارزش یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در دهه اول محرم انجام شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان تبدیل ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه‌های سلامت، راه‌اندازی پخش عزاداری سیار با کاروان خودرویی در خیابان‌های سنندج، تجمیع عزاداری‌ها در فضای باز کنار یادمان شهدای گمنام، پخت غذای گرم توسط هیات‌های مذهبی، برگزاری ۳۲ مجلس روضه خانگی در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از اقدامات خودجوش و نوآورانه هیات‌های مذهبی در دهه اول محرم امسال اعلام کرد.

او همچنین از ثبت ۱۸ مورد درخواست حمایت‌های ثبت شده در سامانه بیرق خبر داد و تاکید کرد: هیئات مذهبی استان با ثبت. نام در این سامانه برای برگزاری مجالس عزاداری درخواست حمایت کردند.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به تشکیل ستاد کارگروه محرم ۱۴۴۲ در استان یادآور شد: ۲۳ جلسه کارگروه محرم با ۱۳۷ مصوبه در استان تشکیل شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تشکیل ۱۱ کارگروه عزاداری در ادارات شهرستان‌ها، ثبت ۱۷۴ هیات در سامانه بیرق برای اخذ مجوز عزاداری، برگزاری همایش توجیهی برای روحانیون با موضوع طلایه‌داران تبلیغ، توزیع نذورات به صورت جیره خشک و غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای و محروم از مصوبات ستاد کارگروه محرم در استان کردستان بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.