با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

مشکلات تولید و اشتغال چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری مهمترین مسائل و موارد مرتبط با حوزه تولید، اشتغال و صادرات این استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین صبح امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ در دیدار با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری مهمترین مسائل و موارد مرتبط با حوزه تولید، اشتغال و صادرات این استان را مورد بحث و بررسی قرار داد و برنامه‌ها و دستاورد‌های وزارت صمت را در سال ۹۹ تشریح کرد.

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار گفت: در حال حاضر در استان ما ۸۵۶ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۷۸۶ واحد صنعتی کوچک هستند که خوشبختانه امسال شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در این حوزه بودیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: تا کنون با صدور ۲۶۶ جواز تأسیس رشد ۵۵۱ درصدی سرمایه گذاری‌های صنعتی را داشته ایم.

رستمی اضافه کرد: هم اکنون یکهزار و ۴۹۵ طرح در دست اجرا داریم که در راستای کمک به تکمیل این طرح‌ها و توسعه واحد‌های صنعتی موفق به پرداخت تسهیلات دو هزار و ۶۰ میلیارد ریالی شده ایم.

او ادامه داد: در حوزه ذخایر معدنی هم امسال دو میلیون و ۲۰۰ تن استخراج مواد معدنی داشتیم که هشت ماده معدنی از ۱۰۲ معدن استخراج شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

رستمی گفت: در حوزه تجارت هم ما موفقیت‌های چشمگیری از جمله کسب رتبه نخست ثبت سفارش واردات کالا و تجهیزات را دادشته ایم که در مجموع عملکرد این سازمان را از رتبه ۳۰ کشور در پایان سال ۹۸ به جایگاه ۱۱ در بین استان‌های کشور ارتقا داده است.

حمید رضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم در این دیدار گفت: امسال تاکنون ۹۰ قرارداد استقرار منعقد شده است.

او افزود: بر اساس این قرارداد‌ها قریب به ۶۰ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که این امر در سنوات گذشته کاری بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.