آتش سوزی‌های گسترده در ایالت کالیفرنیای آمریکا

آتش سوزی‌های گسترده در بیش از ۱۰۰ منطقه ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره‏، در حالی که آتش سوزی در بخش‌های غربی آمریکا به شکلی بی سابقه ادامه دارد و زندگی ده‌ها میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است، نشانه‌ها حاکی است روز‌های آتی این وضعیت ادامه خواهد داشت و شراط وخیم‌تر می‌شود.

بر این اساس، آتش جنگل‌های سانفرانسیسکو را در خود می‌سوزاند و پیش می‌رود که باد موافق و زمین‌های خشک به آن شتاب می‌بخشند تا هر آنچه را که بر سر راهش وجود دارد از میان ببرد. در مواردی، یک شهرک کامل از میان رفته است.

مقامات منطقه‌ای به میلیون‌ها نفر هشدار داده اند آماده تخلیه محل زندگی خود باشند و برخی درست در آخرین دقایق موفق به فرار شده اند؛ با این همه، برخی چندان خوش شانس نبودند و در میان جان باختگان، کسانی بودند که در خودرو‌های خود سوخته و کشته شده اند.

این در حالی است که هشدار داده شده است میزان تلفات ناشی از آتش سوزی بی شک بالاتر هم می‌رود. در حال حاضر حدود صد مورد آتش سوزی در غرب آمریکا در حال وقوع است که بخشی عمده از این آتش سوزی‌ها هنوز مهار نشده اند و در حال گسترش هستند.

تام کلمون، از مسئولان آتش نشانی در سندیگو می‌گوید این شدت از آتش سوزی در تاریخ ما، حتی کسانی که سن بالایی دارند بی سابقه است و ما چنین آتش سوزی‌هایی را پیشتر شاهد نبودیم. آتش سوزی‌ها بر زندگی ده‌ها میلیون نفر تاثیر گذاشته است. حتی در مناطقی مانند لس آنجلس که از حوزه اصلی آتش سوزی‌ها به دور هستند، میزان آلودگی به بالاترین سطح خود در بیست و شش سال اخیر رسیده است و همه نشانه‌ها حاکی از این هستند که این وضعیت و آتش سوزی‌ها در روز‌های آتی ادامه خواهند داشت و شرایط بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار