نگهداری بیش از ۸۰۰ سگ در مرکز حیوانات زاگرس

موسس و مدیر پناهگاه حیوانات "زاگرس" از نگهداری بیش از ۸۰۰ سگ در این مرکز خبر داد و گفت : افراد می‌توانند تمامی حیوانات رها شده و بدو صاحب را به این مرکز تحویل دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیلان لرستانی موسس و مدیر پناهگاه حیوانات "زاگرس" با اشاره به راه اندازی این مرکز از سال ۱۳۹۴ گفت : این مرکز در زمینی که شهرداری واگذار کرده راه اندازی شده و هدف از تاسیس آن کمک به شهرداری در ساماندهی سگ‌های بی سرپرست و رهاشده در شهر است.

او تعداد سگ‌های ورودی این مرکز در مدت فعالیت آن را بیش از پنج هزار قلاده عنوان کرد و گفت : هم اکنون از این تعداد ۸۰۰ سگ در مرکز نگهداری می‌شوند.

او افزود: مابقی سگ‌ها یا به صاحبان جدید واگذار شده و یا بر اثر شدت ضربات ناشی از تصادف یا ضربه که قبل از ورود به مرکز داشته اند، مرده اند.

لرستانی ادامه داد: همه سگ‌هایی که در تصادفات آسیب دیده و یا بیمار هستند به این مرکز منتقل می‌شوند، اما واقعا نمی‌توان برای برخی از آن‌ها کاری کرد و تعدادی از آن‌ها بر اثر شدت ضربات یا پیشرفت بیماری می‌میرند.

موسس و مدیر پناهگاه حیوانات "زاگرس" در خصوص واگذاری این حیوانات به صاحبان جدید گفت: این واگذاری که برای سگ نگهبان، یا سگ گله و ... بصورت رایگان و تنها با انجام شرط و شروطی است، از جمله اینکه از سگ خوب نگهداری شود، آب و غذای کافی به او بدهند، اجازه سرکشی مرتب به حیوان را داشته باشیم و در صورت نیاز نداشتن به حیوان آن را به مرکز برگردانند.

لرستانی با بیان اینکه افراد می‌توانند هر حیوان رها شده‌ای در شهر را به این مرکز تحویل دهند، گفت: عمده حیوانات نگهداری شده در مرکز سگ هستند، اما چند قلاده گربه هم در مرکز نگهداری می‌شوند و سایر حیوانات حتی حیوانات وحشی هم اگر تحویل شوند با هماهنگی محیط زیست به دامان طبیعت بر می‌گردانیم.

او افزود: تحویل حیوانات به مرکز رایگان بوده و این حیوانات در کنار نگهداری در مرکز تحت مراقبت و درمان هم قرار می‌گیرند.

لرستانی با اشاره به عقیم سازی و انگل زدایی سگ در بدو ورود به مرکز ادامه داد: این کار بهترین شیوه برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت این حیوانات است که در تمام دنیا اجرا می‌شود.

او افزود: عقیم سازی در کنار کنترل جمعیت این حیوانات، به سلامت آن‌ها هم کمک می‌کند و طول عمر آن‌ها را به طور متوسط دو سال افزایش می‌دهد.

مدیر پناهگاه حیوانات زاگرس هزینه ماهانه نگهداری از این حیوانات را ۲۰ میلیون تومان اعلام و گفت: بخشی از این هزینه‌های توسط کمک‌های مردمی و بخشی توسط شهرداری و برخی دستگاه‌های دیگر تامین می‌شود.

او افزود: به طور مثال آبِ مجموعه توسط شهرداری بصورت رایگان تامین شده، همچنین واکسن این حیوانات توسط دامپزشکی بصورت رایگان در اختیار مرکز قرار می‌گیرد.

لرستانی با اشاره به مشکلات اخیر پناهگاه حیوانات زاگرس گفت: خوشبختانه شهردار فعلی کرمانشاه به موقع ورود کرده و پناهگاهی که قرار بود از ما گرفته شود دوباره پس داده شده، علاوه بر شهردار از مردمی که برای حمایت از ما مقابل شورای شهر و شهرداری تجمع کرده بودند هم قدردانی می‌کنم.

او افزود: خوشبختانه شهردار فعلی کرمانشاه درک خوبی از مشکلات ما داشته و قول‌هایی هم برای کمک به مجموعه داده‌اند.

لرستانی گفت: یکی از مشکلات فعلی مجموعه مشکلات کف آن است که به دنبال بارندگی بخش‌هایی از آن عملا غیرقابل استفاده می‌شود و از شهردار کرمانشاه تقاضا داریم پیش از فصل بارندگی در این خصوص پناهگاه را یاری کرده تا کف سازی آن انجام شود.

لرستانی گفت: افراد برای تحویل حیوانات رها شده به پناهگاه حیوانات زاگرس می‌توانند با شماره ۱۹۷ شهرداری یا شماره تماس ۰۹۳۰۰۵۶۴۲۶۲ تماس بگیرند، همچنین افراد برای دریافت رایگان حیوانات از این مرکز هم می‌توانند با همین شماره تماس حاصل کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار