کار پزشکان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان سخت‌تر بود

سردار کارگر ضمن تشکر از کادر درمان در ایام کرونا گفت که این قشر در دوران دفاع مقدس هم کار سختی داشتند و خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن سردار کارگر رئیس حفظ بنیاد ارزش‌های دوران دفاع مقدس در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با دورود بر روح پرفتوح شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای وطن، شهدای سلامت و سردار دل‌ها اظهار کرد: وزارت بهداشت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس اولین وزارتخانه در بزرگداشت این دوران بوده است و این جالب است که وزارت بهداشت در شرایط کنونی کرونا این برنامه را برگزار کرد.

او افزود: در دوران جنگ عمل‌های پیچیده در خط مقدم انجام می‌دادیم و بیمارستان‌های صحرایی بسیاری در دوران دفاع مقدس ایجاد شد.

سردار کارگر بیان کرد: به یاد دارم که در یکی از بمباران‌ها یکی از بسیجی‌ها ترکش به پایین چشمانش خورده بور طوری که فقط از صورتش لب‌های او دیده می‌شد و بعد دیدم که یک پزشک آمد و گفت که چشمان این بسیجی سالم است؛ این‌ها نمونه‌ای از تلاش‌های پزشکان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است، باید دانست که جامعه پزشکی کار سخت تری از رزمنده‌ها در دوران دفاع مقدس داشتند و مایه امید رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران کرونا جامعه پزشکی گل کاشتند، گفت:  حدود ۲۰۰ نفر شهید شدند و از مردم می‌خواهیم برای کمک به جامعه پزشکی نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ می‌بینیم که هر روز وزیر بهداشت و دکتر حریرچی به مردم التماس می‌کنند که نکات بهداشتی را رعایت کنید، چرا که جامعه پزشکی خسته شده اند و امیدواریم خداوند به آن‌ها توان و قدرت بدهد.

جانفشانی و حضور جامعه پزشکی در تمام صحنه های دردناک

در ادامه شاهین محمد صادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: جامعه پزشکی خدمتگزار است همانطور که در طول جنگ تمام صحنه‌های دردناک را جامعه پزشکی شاهد بودند و جانفشانی کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و نسل جوان ما اصلا این کمبود‌ها را حس نکردند، بسیاری از پرستاران و پزشکان در دوران دفاع مقدس، سیل و زلزله و محور مقاومت حاضر بودند و موارد متعددی به یاد دارم که ایثارگران جامعه پزشکی جلوتر از رزمندگان حاضر شدند.

محمد صادقی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی بر حفظ سلامت رزمندگان تاکید داشتند و اول وسایل امدادی آماده می‌شد سپس عملیات آغاز می‌شد و به یاد دارم که در دوران مقاومت شرایط به قدری سخت بود که پزشکان ما در بوکمال در اتاق‌های گاوداری جراحی انجام می‌دادند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی ما با اشاره به ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا جانبازی ایثارگران را دیدیم متاسفانه برخی افراد مغرض نسبت به جامعه پزشکی حداکثر بی انصافی را داشتند و طوری نشان دادند که جامعه پزشکی افراد بی تفاوتی هستند، اما در دوران کرونا جامعه پزشکی ایثار را مشق کردند و در این صحنه سخت و جانکاه همه ایستادند؛  در تحریم‌ها و ظلم‌ها از بیرون و گاهی از درون در حال پاسداری و مقاومت هستند.

او بیان کرد: کشور‌هایی داریم که به اندازه بودجه کل کشور ما در حوزه کرونا هزینه کردند، اما ما با بودجه اندک این چنین توانستیم ایستادگی کنیم و از همه ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا، دفاع مقدس و در جبهه مقاومت قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار