سند مدیریت جامع حوزه آبخیز سینی برجویی به عنوان یک حوزه الگویی در کشور تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از تدوین سند مدیریت جامع حوزه آبخیز سینی برجویی به عنوان یک حوزه الگویی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هوشنگ جزی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز، می‌تواند حفاظت و بهره برداری پایدار حوزه آبخیز سینی برجویی را تضمین نماید.

او افزود: اجرای برنامه مدیریت جامع حوزه آبخیز سینی برجویی می‌تواند به عنوان یک حوزه الگویی موفق اجرا و نتایج آن در کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


جزی اظهار داشت: تأکید بر جامع نگری و انسجام سازمانی در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز یکی از سیاست‌ها اصلی درسازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای تالکیدات برنامه ششم توسعه در جامع نگری و برنامه ریزی منطقه‌ای است.

او افزود: تجارب موفق اجرای پروژه‌های بین المللی در کشور مانند پروژه منارید و جایکا که به صورت پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا گردید، قابل تعمیم در استان و در کشور است.

جزی اضافه کرد: هم اکنون فاز دوم پروژه بین المللی جایکا با عنوان مدیریت جامع حوزه کارون بزرگ در ۵ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

او ادامه داد: این پروژه به منظور دستیابی به یک برنامه مشترک از سوی دستگاه‌های اجرایی و مردم در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها همراه با حفظ منابع طبیعی در حوزه آبخیز است.

جزی خاطرنشان کرد: حوزه آبخیز سینی برجویی در شهرستان خانمیرزا استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک حوزه الگویی و پایلوت در کشور درنظر گرفته شده است که با تنظیم و تدوین سند مدیریت جامع این حوزه در استفاده بهینه از بارش ها، بهبود وضعیت تالاب و ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد مردم نقش مؤثری دارد.

او تصریح کرد: در نشست با فرماندار خانمیرزا مقرر گردید کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز سینی برجویی با ریاست فرماندار و به دبیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تشکیل گردد و با تهیه نقشه کامل پتانسیل‌های اجرایی و تصویب آن، سند مدیریت جامع حوزه آبخیز سینی برجویی به عنوان یک حوزه الگویی در کشور مطرح گردد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.