توجه به نیازهای روحی و جسمی کودکان در هفته ملی کودک

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفته ملی و روز جهانی کودک را فرصتی برای یادآوری اهمیت سلامت کودک، الزام اجرای حقوق کودکان و توجه به نیازهای روحی و جسمی کودکان عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معصومه صفاری مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک، گفت: هر کودک، شایسته آن است که خوب متولد شود، در خانه ای امن از نظر جسمی و روانی، رشد و تکامل یابد و محیط مدرسه او عاری از خطرات و آسیب ها باشد.

او، بیان کرد: پرورش در محیط خانوادگی سالم، داشتن حامیان دلسوز و توانمند، تامین امنیت، پذیرش و عشق ورزیدن بی قید و شرط، حق هر کودک است.

صفاری، تصریح کرد: هر کودک سزاوار آن است  شاد زندگی کند،  دارای اعتماد به نفس  و دوستان خوب باشد که احساس مفید بودن را بکند و باور کند می تواند در زندگی به موفقیت دست یابد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه، ادامه داد: همه کودکان نیازمند خانه، تغذیه خوب، آموزش همراه با کیفیت قابل قبول، دستیابی به خدمات بهداشت و درمانی مناسب، شبکه اجتماعی حمایت گر و دستیابی به منابع اجتماعی هستند.

او، افزود: کودکان سرمایه و آینده سازان کشور هستند و هفته ملی و روز جهانی کودک فرصتی است برای اهمیت ‌دادن به جایگاه کودکان، چرا که کودکان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل داده و به عنوان نهال آینده کشور در حال رشد و پرورش هستند.

صفاری، هدف از بزرگداشت این هفته‌ را یادآوری اهمیت سلامت کودک، الزام اجرای حقوق کودکان و توجه به نیازهای روحی و جسمی آن ها دانست و اضافه کرد: امسال برنامه های این هفته از دوازدهم تا هجدهم مهر و با شعار آینده را باید ساخت، و مشارکت سایر بخش های موثر و با رویکرد بازی، نشاط و تحرک فیزیکی برگزار می شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه محورهای مورد تاکید هفته کودکان را بازی و نشاط و بازی های مناسب خانگی، بدرفتاری های کودکان و کنترل اضطراب آنها در دوران کرونا، فعالیت فیزیکی و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، سلامت و ایمنی و تغذیه مناسب شیرخواران و کودکان برشمرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار