شرکت ملی حفاری، حامی تولیدکنندگان ایرانی در سال جهش تولید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از خرید اقلام و تجهیزات موردنیاز صنعت حفاری ساخت داخل به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال در سال جهش تولید خبر داد.

سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تامین و خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز صنعت حفاری در قالب ۷۹۱ فقره تقاضا و تعداد یک هزار و ۸۵۹ قلم به ارزش ۳ میلیارد ریال و از تولیدکنندگان صورت گرفت.

او افزود: تامین و خرید این اقلام در چارچوب رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، انجام شد.

موسوی با بیان اینکه بررسی سوابق خرید خارجی این اقلام و به روز رسانی آن‌ها براساس نرخ روز دلار نشان می‌دهد میزان صرفه جویی ایجاد شده در خرید‌های داخلی نسبت به کالای مشابه خارجی حداکثر ۶۰ درصد است، اظهار داشت: همچنین به منظور تحقق این مهم تاکنون افزون بر ۵۰۰ سازنده داخلی شناسایی و از توان فنی و تخصصی آن‌ها در اجرای پروژه‌های ساخت داخل شرکت استفاده به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: در بیش از یک دهه گذشته بیش از ۲۰ هزار قطعه و تجهیز پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری از سوی سازندگان و صنعتگران داخلی بومی سازی شده در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و تخصصی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته موسوی، هم اکنون مراحل طراحی و ساخت مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات مهم در عملیات حفاری از سوی سازندگان و مراکز دانشگاهی در دست اجرا است که بخشی از آن‌ها تا پایان سال وارد چرخه عملیات خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.