۲۰ مدرسه علوم دینی در سطح استان کرمانشاه دایر است

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در گذشته در استان هشت حجره و حوزه اهل سنت برقرار بود، اما امروز ۲۰ مدرسه علوم دینی در سطح استان دایر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛احمد محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت، گفت: مدارس علوم دینی اهل سنت در استان با کسب مجوز از شورای برنامه‌ریزی رسما به فعالیت تحصیلی و آموزشی می‌پردازند و نزدیک به ۶۰ نفر از روحانیان واجد شرایط تدریس نیز با کسب مجوز از شورای برنامه‌ریزی، به امر تدریس مشغول هستند.

او در ادامه به تشریح پیشینه فعالیت دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت پرداخت و گفت: پیش از سال ۱۳۸۹ دایره روحانیت اهل سنت برقرار بود که تنها به امور مرتبط به روحانیت و مساجد و مدارس رسیدگی می‌کرد، اما از سال ۱۳۸۹ به بعد به دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تغییر نام پیدا کرد.

او بیان کرد: امروز طلاب از خدمات شورای برنامه‌ریزی و دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت از جمله معافیت‌های تحصیلی و تبلیغی، سرباز روحانی، بیمه تامین اجتماعی و بهره‌مندی از مزایای آن، کمک هزینه تحصیلی به طلاب بهره‌مند می‌شوند و امروز در هر شهرستان دفاتر ازدواج و طلاق و کاروان‌های روحانیان اهل سنت فعال است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: نماز‌های جمعه و جماعت در ۱۶ شهر و ۳۰۰ روستا بر مبنای فقیه حضرت امام شافعی برگزار می‌شود که ما قدردان مسوولان نظام جمهوری اسلامی هستیم که در مباحث دینی توجه خاص و ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و دینی اهل سنت دارند.

او در خصوص نقش پررنگ خبرنگاران در پوشش اخبار هفته وحدت اظهار داشت: خبرنگاران در هر شرایطی در حال تلاش و فعالیت بوده و تعطیلی برای این قشر معنایی ندارد، امروز اثرگذاری رسانه به حدی رسیده که همه صاحب نظران عصر کنونی را عصر ارتباطات نامیدند و این ارتباطات به حدی مردم جهان را به هم نزدیک کرده که از اصطلاح دهکده جهانی استفاده می‌شود.

محمدی افزود: رسانه به عنوان ابزاری قوی در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه همانند سیل و زلزله و امروز ویروس کرونا در آگاهی بخشی و هدایت افراد جامعه نقش بی بدیلی ایفا کرده است، نقش کلیدی رسانه‌ها در تغییر نگاه جامعه، مسیر آینده را برای جامعه باز و روشن می‌کنند.

او بیان کرد: کثرت جمعیت و تجمع گروه زیادی از انسان‌ها در شهر‌های بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی، پیچیدگی زندگی اجتماعی مردم، وابستگی ها، نا امنی ها، بحران ها، تحول در نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ترک سنت‌های قدیمی بخشی از عواملی است که روز به روز نیاز ما را به کسب آگاهی از حوادث و اتفاقات جاری زندگی بیشتر می‌کند.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: یکی از ضروری‌ترین مباحث در نظام، بحث وحدت و تقریب و همدلی است و بسیاری از دشمنان به دنبال بر هم زدن این وحدت و تفرقه افگنی هستند.

محمدی افزود: نقش رسانه در حفظ وحدت امری واجب است و قلم فرسایی در مبحث تقویت وحدت و تقریب مذاهب، به منزله عبادت و شایسته قدردانی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.