گور دخمه‌های پالمیران در جزیره خارگ مستحکم شدند

طرح استحکام بخشی گور دخمه‌های تاریخی پالمیران در جزیره خارگ به پایان رسید.

گور دخمه‌های پالمیران در جزیره خارگ مستحکم شدندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: گور دخمه‌های تاریخی جزیره خارگ که بر اثر شرایط محیطی و طبیعی دچار فرسایش شده بودند، استحکام بخشی شد.

او افزود: این اثر تاریخی مربوط به قوم پالمیران و یکی از آثار ارزشمند موجود در جزیره است و قبل از این عملیات، ساماندهی و پاکسازی شده بود.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به اینکه گوردخمه‌ها مربوط به دوره اشکانی است، ادامه داد: یکی دیگر از کار‌هایی که برای ساماندهی این اثر در دستور کار بود، اجرای جدول کشی و تعیین مسیر گردشگری در حریم این اثر بودهف که در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی بیان کرد: مراحل استحکام بخشی این اثر شامل مقاوم سازی دیواره‌های گور دخمه‌ها با سنگ لاشه و بند کشی مناسب و هم رنگ با دیگر قسمت‌ها بود، که با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شد و ساماندهی محیط پیرامون این اثر ادامه دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد:ساماندهی آثار تاریخی موجود در جزیره خارگ یکی از اولویت‌های امسال این معاونت است که با نظارت مستقیم کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی، تاکنون کار استحکام بخشی و تثبیت دیواره کلیسای نسطوری، اجرای سیل بند در حریم کتیبه سنگی هخامنشی و مقاوم سازی دیواره‌های گور دخمه پالمیران انجام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.