فرمانده مرزبانی ناجا در ارومیه: ‏

مرز‌های کشور به سیستم‌های کنترل از راه دور مجهز می شوند

سردار گودرزی گفت: با بهره‌گیری از تجهیزات نوین در نوار مرزی،اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ‏نخواهیم داد. ‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه تشییع پیکر ۳ تن از شهدای هنگ مرزی ارومیه، در گفتگو با ‏خبرنگاران گفت: همواره در تلاش هستیم کنترل مرز‌ها به صورت الکترونیکی، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های ‏کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرزی، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ‏ندهیم‎.

این مقام ارشد انتظامی ادمه داد: یکی از اهداف مهم هوشمندسازی؛ نظارت و کنترل الکترونیکی مرز‌های کشور، بهره‌برداری ‏از ‏فناوری‌های نوین، ابزار‌های نوین نظارت کنترلی، سامانه‌ها و سنسور‌های هوشمند برای پایش است که استفاده از این ‏تجهیزات ‏باعث کاهش اتکا به نیروی انسانی و ارتقاء توانمندی در اجرای مأموریت‌ها، خصوصا در حوزه مبارزه با قاچاق می ‏شود.

او اظهار کرد: تنوع اقلیم در مرز‌های سرزمینی و گستردگی مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی، باعث شده است تا کشورمان از ‏نظر استراتژیکی از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

فرمانده مرزبانی ‏ناجا با بیان اینکه اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرز‌ها از سال آینده در دستور کار قرار دارد، افزود: در ‏برخی از مناطق مرزی کشور نیاز به احداث برجک، پاسگاه‌های مرزی و نیز تجهیز یگان‌های مرزی هستیم که تلاش‌های ‏مضاعفی هم در این خصوص صورت گرفته است‎.

سردار گودرزی با بیان اینکه برنامه کامل این طرح به ستاد نیرو‌های مسلح و نیز دولت ارسال شده و در یک برنامه ۵ ساله طرح ‏هوشمندسازی و انسداد مرز‌های شمالغرب، غرب و جنوب غرب کشور با اولویت و زمان بندی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ‏این طرح به صورت کاملا کارشناسی شده با حضور کارشناسان و مهندسان آگاه طراحی شده و امید می‌رود در پایان برنامه هفتم ‏توسعه شاهد تحولات خوبی در مرز‌های کشور باشیم‎. ‎

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.