توسعه بیشتر صنعت گردشگری در استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در تلاشیم تا از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای توسعه بیشتر صنعت گردشگری استان بهره‌مند شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در استان، گفت : دراین راستا، طی چندسال اخیر تلاش کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف این صنعت ورود کنیم و گردشگرانی را با سلایق مختلف به کرمانشاه بکشانیم.

او گردشگری کشاورزی را از جمله این حوزه‌ها دانست و گفت : هرچند پیش از این کار‌هایی را در این حوزه انجام داده‌ایم، اما با طرح جدیدی که اخیرا از سوی وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده بیشتر و جدی‌تر به گردشگری کشاورزی می‌پردازیم.

معاون گردشگری استان بااشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری کشاورزی در کرمانشاه، افزود: کرمانشاه از دیرباز یکی از قطب‌های کشاورزی کشور بوده و اکنون نیز از همین ظرفیت می‌توانیم برای توسعه بخش گردشگری بهره ببریم.

او افزود: اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی می‌تواند اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری را برای کشاورزان هم بدنبال داشته باشد.

صابر ادامه داد: اخیرا هم در این رابطه تفاهم نامه‌ای را با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد کرده‌ایم تا بصورت جدی در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری ورود کنیم.

او افزود: براساس این تفاهم نامه که از آبان امسال تا آبان ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کار شناسایی مزارع، باغات، گلخانه‌ها، پرورش ماکیان و سایر محیط‌های کشاورزی که مستعد اجرای طرح‌های گردشگری هستند را انجام داده و مالکان آن‌ها را ترغیب به مشارکت در طرح‌های گردشگری می‌کند.

معاون گردشگری کرمانشاه گفت: همچنین معاونت گردشگری میراث فرهنگی نیز در زمینه بررسی طرح‌ها، صدور مجوزها، برگزاری دوره‌های آموزشی، نحوه بازاریابی، تبلیغات، معرفی این ظرفیت به دفاتر گردشگری و نظارت بر اجرای طرح‌ها فعالیت خواهد داشت.

او گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی بتوانیم از ظرفیت کشاورزی استان هم در کنار سایر ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری بهره‌مند شویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار